مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی از گلخانه‌های این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هر هکتار حدود ۶۰ تا ۷۰ تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۸۲۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 11 March 2020

مصطفی هنرمندیان در خصوص کشت توت فرنگی در گلخانه‌های ایذه اظهار کرد: اقلیم این شهرستان برای رشد و پرورش محصول توت فرنگی بسیار مناسب است و از این رو از چند ساله گذشته نسبت به کشت این محصول در ایذه اقدام می‌شود.

وی افزود: از چند روز گذشته کار برداشت این محصول آغاز شده است و با توجه به سطح و شرایط برداشت انتظار داریم تا روند برداشت این محصول تا اوایل خردادماه سال آینده ادامه داشته باشد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: سطح زیر کشت توت فرنگی در گلخانه‌های ایذه سه هکتار است و در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم که در هر هکتار حدود ۶۰ تا ۷۰ تن محصول برداشت شود. محصولی که برداشت می‌شود دارای کیفیت مطلوبی است و هم اکنون با قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار تومان در محل به فروش می‌رسد.

هنرمندیان با بیان اینکه سطح زیر کشت توت فرنگی در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است، خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته سطح زیر کشت این محصول کمتر از یک هکتار بود اما با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه تسهیلات در این زمینه، شاهد افزایش سطح زیر کشت هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار