شهردار تبریز گفت: طبق برنامه‌ریزی مدیریت شهری توسعه پارک‌های محله‌ای در سال ۹۹، تلاش می‌کنیم فاز اول پارک سلامت را اردیبهشت سال آینده افتتاح کنیم.
کد خبر: ۸۲۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 09 March 2020

به گزارش تابناک تبریز،ایرج شهین باهر در بازدید از روند اجرایی ساخت پارک سلامت در این خصوص اظهار کرد: فاز دوم و سوم پارک سلامت نیز همزمان در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد.

وی افزود: تملک خانه‌های تاریخی همجوار با این پارک چون خانه تاریخی کلانتر و الحاق آن‌ها به مجموعه پارک سلامت، موجب توسعه فضای سبز منطقه به مساحت سه و نیم هکتار و افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز می‌شود.

وی با اشاره به تملک باغات تبریز در سال ۹۹ و تلاش مجموعه شهرداری تبریز در افزایش سرانه فضای سبز است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که این موضوع مهم را با تملک باغات سطح شهر انجام دهیم.

شهردار تبریز در ادامه یادآور شد: تلاش داریم با توسعه فضای سبز شهری تبریز، هم در بحث پیشگیری از آلودگی هوا و هم در بحث ایجاد فضاهای مطلوب و مناسب برای گذران اوقات فراغت، گام‌های اساسی برداریم.

وی، خزانه‌ گل و گیاه شهرداری را عاملی برای ارتقای کیفیت فضای سبز شهری معرفی کرد و افزود: تولیدات گل و گیاه شهرداری تبریز در تمامی مناطق در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر کاهش هزینه‌های شهرداری، با کیفیت بالایی تولید شده و اثرات ماندگاری زیادی نیز دارند.

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز نیز در بازدید از پروژه بوستان بزرگ سلامت اظهار کرد: بوستان بزرگ سلامت پایگاه بسیار مهمی برای احیاء باغ شهر تبریز و حفظ نقطه‌ای فضای سبز شهری است و ایجاد و اجرای این پروژه قطعاً تاثیرگذار خواهد بود و نقش بسزایی در پویایی شهر ایفا می‌کند.

وی ضمن قدردانی از شهردار و معاونین منطقه ۱ به سبب اجرای این پروژه مهم، بیان کرد: شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند

 وی گفت: دسترسی عادلانه به فضای سبز، حفظ و نگهداری از آن، از مولفه های اساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی می‌باشند و ضرورت توجه به فضای سبز و توزیع متعادل آن در بین مناطق مختلف شهری بر اساس عدالت اجتماعی و اهمیت جایگاه فضای سبز در ساختار کالبدی فیزیکی شهرها فاکتوری مهم و تعیین‌کننده در جهت کاهش مشکلات شهروندان در زمینه‌ی گذران اوقات فراغت و کاهش مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، حفظ گونه‌های حیاتی، مسائل ترافیکی(به جهت دسترسی به فضای سبز و...) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار