کد خبر: ۸۴۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 18 April 2020

قائم مقام شهردار از آغاز کاشت یک سوم از طرح یک میلیون نهال در اوایل اردیبهشت با دستور شهردار تبریز خبر داد و گفت: شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سازمان و اخذ شناسنامه درختان به نام خود، عهده‌دار نگهداری و رسیدگی به نهال‌های کاشته شده باشند.

رسول موسایی اظهار کرد: تمهیدات لازم اعم از جانمایی، بررسی گونه‌های مناسب و آزمایش آب و خاک به منظور کاشت نهال در مناطق ۱۰گانه انجام شده است که انتظار می‌رود به دورنمای مد نظر در افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز دست پیدا کنیم.

وی افزود: سال گذشته بر اساس طرحی که شورای شهر تبریز برای افزایش سرانه فضای سبز ارائه داد، بحث کاشت یک میلیون اصله نهال مطرح شد که بررسی‌ها و کار کارشناسی آن توسط سازمان سیما و منظر شهرداری انجام شده و به مناطق ۱۰گانه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این راستا گونه‌های مساعد هر محدوده و منطقه مشخص شده و در اختیار مناطق ۱۰گانه قرار گرفته است.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به طرح‌های تشویقی مدیریت شهری برای افزایش مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز، اظهار کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز طرح‌های تشویقی ارائه کرده است که بر اساس آنها شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سازمان و اخذ شناسنامه درختان به نام خود، عهده‌دار نگهداری و رسیدگی به نهال‌های کاشته شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از یک سو به مشارکت مردم در نگهداری فضای سبز می‌انجامد و از سوی دیگر روحیه همدلی و وحدت بین همشهریان را در  حوزه فضای سبز شهری افزایش داده و حساسیت و تعصب آنان نسبت به محیط زیست را بر می‌انگیزد.

وی دومین سیاست مدیریت شهری در حوزه فضای سبز شهری را کاشت درختچه‌های زینتی معرفی کرد و افزود: نصف یک میلیون نهال شامل درختچه‌های زینتی است که در صورت رشد آنها در سال‌های آتی، می‌تواند جایگزین گلکاری‌ها در سطح شهر شده و منظره‌ای زیبا و دائمی پدید آورد.

موسایی از کاشت درختان مثمر نیز در طرح یک میلیون نهال خبر داد و یادآور شد: بخشی از  طرح یک میلیون نهال، مربوط به درختان مثمر است که با توجه به شرایط آب و خاک مناطق، در سطح مناطق ۱۰گانه کاشت می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه نگهداری از درختان مثمر سخت‌تر از دیگر درختان است، ولی شکوفه‌های بهاری این درختان و همچنین میوه‌هایی که در فصول دیگر سال می‌دهند، زیبایی مناطق را افزایش می‌دهد و در این بخش نیز بر اساس مطالعات انجام شده و متناسب با آب و خاک مناطق، گونه‌های مساعد هر منطقه معرفی و کاشت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی، گل‌کاری‌های سطح شهر را در راستای ایجاد فضایی شاداب و نشاط‌آور معرفی کرده و خاطرنشان کرد: امید است اجرای مجموعه طرح‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، نهضت آسفالت، گلکاری و فضای سبز در سال جاری، بتواند چهره زیبایی به شهر بخشیده و دوباره نشاط و شادابی شهر را فرا بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار