شهردار کرمانشاه از جریمه ۱۰۰ میلیاردتومانی وام اخذ شده برای پروژه فیروزه خبر داد و گفت: اجاره بهای فروردین ماه غرفه دارنی که مالک آنها شهرداری است بخشیده شده و در صورت کسادی بازار برای اردیبهشت ماه نیز رایزنی های لازم انجام می شود.
کد خبر: ۸۴۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 20 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  سعید طلوعی  شهردار کرمانشاه در نشست خبری که امروز بعدازظهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ،ضمن اشاره به اولویت بندی فعالیت های شهری، به دلیل محدود بودن بودجه اظهار داشت: تاکنون عمده فعالیت های شهرداری به سمت اصلاح زیرساخت های،همچون ساخت آرشیوالکترونیکی اداره درآمد، املاک و ماده ۱۰۰ بوده است. درزمان واگذاری شهرداری کرمانشاه در سال۹۷ چهارماه حقوق پرسنل پرداخت نشده بود که خوشبختانه این عقب افتادگی به همراه عیدی جبران شد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به تشکیل شورای معماری برای حل و فصل مشکلات عوارض پروانه که گاها به ۱۰ سال می رسد، افزود: منابع ثروت در شهر کرمانشاه بالا و قابل توجه است و می توان با استفاده از آن در جهت توسعه شهر گام برداریم. متاسفانه برخی برنامه های فرهنگی همچون کرمانشاه پایتخت نوروزی در سال ۹۸ به دلیل وقوع سیل و در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا کنسل شد. مشکلات شهر کرمانشاه همچون پروژه فیروزه در دست بررسی است؛ این پروژه در زمان احداث( ۱۰ سال پیش ) تسهیلات ۲۰ میلیاردتومانی دریافت کرده که هم اکنون جریمه آن به ۱۰۰ میلیاردتومان رسیده است.و آغاز پروژه مونوریل نیز با هزینه های بالایی همراه بوده که هم اکنون توقف و تخریب آن اقتصادی نیست؛ ۷۵۰ میلیاردتومان بودجه برای فاز اول آن از میدان آزادی تا کارمندان با دو ایستگاه مورد نیاز است تا ظرف دو سال و نیم آینده این فاز به بهره برداری برسد.

طلوعی در ادامه با بیان اینکه حقوق پرسنل شهرداری از ۱۹ میلیاردتومان در ماه در اواخر سال ۹۷ به ۲۵ میلیاردتومان رسیده است تصریح کرد: بدهی های شهرداری به پیمانکاران در حال پرداخت است. اقدامات زیباسازی و فضای سبز شهرداری با جایگزین شدن درختان پالم به جای کاج سوزنی درحال انجام است؛ این درختان پس از دو سال می توانند با شرایط اقلیمی منطقه خود را وقف دهند و به زیباسازی شهر کمک دوچندان کنند. یکی از مطالبات شهروندان ما احداث پارک بانوان بوده که در فضای هفت هزار متری در جوار بیمارستان حضرت معصومه با طرح زیبا و مناسب با خصوصیات دلخواه بانوان در دستور کار است.

طلوعی تاکید کرد: تلکابین یکی از بحث های همیشگی شهر کرمانشاه بوده که به پیمانکار برون سپاری شده است؛ که از محل مشخصه تا دشت کاهو خط تلکابین تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری می رسد. طرح اجرایی تلکابین کرمانشاه با ۱۸۰ میلیاردتومان در دست اجرا بوده که دراین بین به دلیل زیباسازی شهر بایدکافی شاپ، هتل و رستوران نیز احداث شود که مدت زمان بیشتری به طول می انجامد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ساخت پیاده رو با طول بیش از ۲۳۰ متر در پارکینگ شهرداری و آمادگی خیران برای ساخت سرویس بهداشتی در این محل ابراز داشت: بخشیده شدن اجاره بهای فروردین ماه برای غرفه داران
انجام شده و درصورت ادامه یافتن بیماری کرونا و کسادی بازار برای اردیبهشت ماه نیز رایزنی می شود. همچنین رفاه حال معلولین در شهر نیز موردتوجه بوده که در گذشته به معابر شهری برای این عزیزان توجهی نشده است؛ این معابر هم‌اکنون درحال تخریب و بازسازی بوده و رفع نیاز این عزیزان در دستور کار است.

طلوعی با بیان اینکه حل مشکلات ترافیکی با اجرایی شدن ۶۵ درصدپیشرفت فیزیکی در تقاطع غیرهم سطح امام‌خمینی (ره) در حال پیگیری است،عنوان کرد: درصورت تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان شهریورماه تکمیل و افتتاح می شود.

 

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کیلومتر جدول کاری و سنگ فرش بلوار طاقبستان انجام شده است گفت: شهرداری برای تامین درامد پایدار خود باید در ابتدا شهر را ممیزی کرده و به دنبال برون سپاری باشد. لازم به ذکر است که شایعاتی درخصوص زمین خواری در طاقبستان در فضای مجازی منتشر شده که صحت ندارد؛ خواسته اهالی روستای طاقبستان داشتن قبرستان در جوار امامزاده در زمین های خود بوده که امری پسندیده است و باعث ایجاد فضای معنوی در این منطقه می شود. همچنین قبرستانی در گذشته در این روستا وجود داشته که داشتن دوباره قبرستان موجب کاهش بار و فشار بر باغ فردوس کرمانشاه می شود.

طلوعی در پایان با اشاره به تولید ماسک در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: خط تولید ماسک با ظرفیت ۵۰ هزار عدد در روز در خال فعالیت است که درروزهای گذشته تعداد ماسک های تولیدی به ۱۲۱ هزار عدد رسید. اولویت توزیع ماسک ابتدا با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بوده و از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان ماسک موردنیاز تحت اختیار کارکنان و به خصوص رفتگران شهرداری قرار گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار