مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در تمام واحدهای سینمایی البرز بیش از ۳۰  نفر به طور دائم  مشغول به کار هستند که نیاز به دریافت حقوق و پرداخت بیمه و ... دارند و سینماداران علی رغم تعطیلی واحد خود باید حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۴۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 26 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ ناصر مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار واحد سینمایی در البرز فعال است، اظهار کرد: پردیس سینمایی اکومال با شش سالن و ۹۲۵ صندلی، سینما ساویز با سه سالن و ۶۳۰ صندلی، سینما پرشین با چهار سالن و ۸۶۰ صندلی و سینما هجرت هم با دو سالن و ۳۲۰ صندلی در استان فعال هستند.

وی ادامه داد: درکنار این واحدهای سینمایی، چند سالن پخش فیلم دیجیتال هم در استان فعال است که با احتساب تعداد صندلی‌های آنها می‌توان گفت در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ صندلی سینما در البرز وجود دارد که می‌توانند نیاز فیلم دوستان استان را به خوبی پوشش دهند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا طی بیش از دوماه گذشته باعث تعطیلی سینماهای استان شده، اضافه کرد: این تعطیلی باعث شده سینماداران استان درحوزه فروش بلیط، پرداخت حقوق و بیمه کارکنان و پرداخت برخی هزینه‌های جاری مثل آب، برق و .. با مشکلاتی مواجه شوند.

این مسئول گفت: سازمان سینمایی کشور برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به سینماداران، زمینه دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی را برای سینماداران سراسر کشور فراهم کرده ولی باید گفت این مبلغ در مقایسه با ضرری که سینماهای فعال استان‌ها متحمل شده‌اند بسیار ناچیز است.

مقدم اضافه کرد: با این ۱۰ میلیون تومان سینما داران شاید بتوانند بخشی از نیازهای اولیه از جمله هزینه‌های جاری عقب مانده مثل آب، برق و ... را تامین کنند تا بتوانند ساختار و حیات فیزیکی مجموعه خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه بنا شده هر استان برآوردی که سینماها از توقف فروش بلیط و ... دیده اند را ارائه دهند، گفت: با توجه به اینکه سینماهای استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند برآورد دقیق خسارت کار ساده ای نیست ولی به نظر می‌رسد ضرری که سینماهای البرز به جز حوزه بلیط فروشی طی دو ماه اخیر دیده‌اند بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم با مقایسه آماری میزان فروش سینماهای استان در اسفند ۹۷ و فرودین ۹۸ با اسفند۹۸ و فرودین امسال بتوانیم برآوردی از میزان خسارات ناشی از تعطیلی دو ماهه سینماهای استان ارائه دهیم.

وی افزود: با این برآورد قرار است سینماهای هر استان در قالب بسته حمایتی مورد حمایت دولت قرار بگیرند که هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار