محمد قوسی:
قائم‌مقام کمیته امداد سمنان گفت: در راستای اجرای طرح اطعام مهدوی تاکنون ۳۱۳ هزار غذای گرم در استان طبخ و بین آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا توزیع شد.
کد خبر: ۸۴۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 26 April 2020

اجرای طرح اطعام مهدوی درمراکز نیکوکاری خراسان جنوبی

کمیته امداد سمنان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه طرح اطعام مهدوی به دستور مقام معظم رهبری هم‌زمان با سراسر کشور در سمنان نیز برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در راستای اجرای این طرح ۳۱۳ هزار غذای گرم پخته و بین آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان توزیع شد.

وی با اشاره به ایجاد پویش گسترده همدلی، کمک مؤمنانه به مستمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا بیان کرد: پویش اطعام مهدوی نیز توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده که در قالب آن غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت مردم در محلات و مناطق محروم توزیع می‌شود.

محمد قوسی از همکاری ۳۰ آشپزخانه مرکزی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: بیماری کرونا خانوارهای زیادی را دچار مشکلات اقتصادی کرده است که اجرای اطعام مهدوی گوشه‌ای از اقدامات حمایتی این نهاد محسوب می‌شود.

قوسی با تأکید بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: ناظران نهادهای بهداشتی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا بر روند طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه‌های مهدوی نظارت خواهند کرد و این غذاها با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی و داوطلب توزیع می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به کمک خیران نیک‌اندیش، سازمان‌های همسو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کار طبخ و توزیع غذا در میان نیازمندان بیان کرد: رزمایش «بخشش ایرانیان» نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای کمک به نیازمندان در شرایط بحرانی از سوی این نهاد برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ضمن دعوت از خیران، مؤسسات خیریه، مراکز طبخ غذا و آحاد مردم برای پیوستن به این رزمایش بیان کرد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی برای تهیه و طبخ غذا برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان هستند.

قوسی همچنین خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* در طرح هم‌سفره و اطعام مهدوی مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار