مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان این اداره کل، ۲۲ پرونده متخلف در حوزه دارو و واکسن در این استان را شناسایی و همراه متخلفان به مراجع قضایی معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۴۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 26 April 2020

۲۲ پرونده تخلف توزیع داروی دامپزشکی در کردستان تشکیل شد 

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان این اداره کل، ۲۲ پرونده متخلف در حوزه دارو و واکسن در این استان را شناسایی و همراه متخلفان به مراجع قضایی معرفی کرده است.

مجتبی ورمقانی روز یکشنبه در این گفت و گو با اشاره به اینکه از این واحدهای متخلف مقادیری دارو و واکسن قاچاق، غیر قابل مصرف و تقلبی به ارزش حدود سه میلیارد ریال کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در نتیجه بازدیدهای سال گذشته بازرسان این اداره کل ۲۲ پرونده برای واحد متخلف تشکیل شده که در نتیجه آن تاکنون برای سه واحد حکم پلمب صادر و اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد پرونده در نتیجه انجام یک هزار و ۹۲۷ مورد بازدید از مراکز واکسیناسیون، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های پخش دارو و واکسن، ۱۷۲ مورد بازدید از کارخانجات خوراک دام و طیور و مکمل سازی، ۷۳۳ مورد بازدید از مرغداری و ۶۵۹ مورد بازدید از دامداری‌ها تشکیل شده است.

ورمقانی افزود: فروش دارو و واکسن های وارداتی تهیه شده با ارز دولتی تهیه با قیمت‌های بالاتر از قیمت مصوب، عرضه دارو و واکسن به نقاط نامعلوم در خارج از استان، خرید و فروش برخی اقلام دارویی قاچاق و بدون مجوز و فروش اجباری واکسن از جمله تخلفات احراز شده از این واحدها بوده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان دیگر تحلفات کشف شده در حوزه واکسن و داروی دامپزشکی را شامل گران فروشی تا ۳۰۰ درصد بیش از قیمت مصوب برخی اقلام، خرید بدون فاکتور واکسن و دارو از مبدا نامعلوم، فروش بدون فاکتوربه داخل و خارج استان و توزیع ناعادلانه و تلاش برای ایجاد کمبودهای ساختگی و مصنوعی در زمینه واکسن و دارو اعلام کرد.

ورمقانی یادآور شد: هم اکنون در این زمینه پس از ماه ها تلاش شبانه روزی و بازرسی های میدانی کارشناسان این اداره کل و اطمینان از انجام تخلفات فوق الذکر و سایر تخلفات رخ داده، پرونده‌ای در یکی از شعب دادگاه عمومی و انقلاب سنندج تشکیل و این موضوع در حال رسیدگی قضایی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در موارد یاد شده از طریق سامانه پیغام‌گیر ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند تا در کوتاهترین زمان بازریان شبکه دامپزشکی نسبت به بررسی و رسیدگی موضوع اقدام کنند.

هم اکنون در این استان یک بیمارستان، ۶۷ درمانگاه، ۳۳ داروخانه و ۱۲ آزمایشگاه دامپزشکی، ۶ شرکت پخش دار و واکسن، ۶ گشتارگاه دام فعالیت دارد.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار