۲۱۰ هکتار جنگل کاری در سقز انجام شد.
کد خبر: ۸۴۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 28 April 2020

انجام بیش از 200 هکتار جنگل کاری سقز

به گزارش تابناک کردستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: ۲۱۰ هکتار جنگلکاری در قالب طرح بوم سازگان زاگرس از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان اجرا شد.
سهراب احمدی افزود: تغییرات اقلیم، قطع درختان، تغییرکاربری غیرمجاز جنگل‌ها و مراتع، چرای بیش از اندازه دام از عوامل نابودی جنگل‌ها و مراتع زاگرس می‌باشد.
احمدی گفت: با توجه به عدم پراکنش جنگل‌های طبیعی در کشور، مسئله جنگل‌کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، باید با توجه به اقلیم، بافت خاک و رعایت مسایل اجتماعی، گونه‌های درختی و درختچه ایی بومی را انتخاب و با آن‌ها اقدام به جنگل‌کاری کرد.
وی اضافه کرد: این امر منجر به ایجاد جنگل‌های پیشرو یا پیش آهنگ شده که با تحول و تکاملی که در خاک و پوشش گیاهی منطقه جنگل کاری به وجود می‌آید شرایط لازم برای ایجاد یک جنگل طبیعی در آینده فراهم می‌شود.
احمدی یادآور شد: در همین راستا و از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس در روستا‌های بله جر، میتو، چراغ ویس، سیاهدر سفلی و سیاهدر علیا مجموعاً ۲۱۰ هکتار جنگل‌کاری با غرس نهال و یا با بذر صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این بر دستیابی به اهداف طرح بوم سازگان زاگرس به اهداف دیگری نظیر حفاظت خاک، تعدیل جریان‌های سطحی آب، حفاظت از مراتع، حفاظت زمین‌های کشاورزی و مناطق مسکونی در برابر سیل، تعدیل آب و هوا، ایجاد تفرجگاه‌های عمومی، زیبا سازی منطقه و کاهش آلودگی هوا دست یافت.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار