رئیس پلیس فتا استان بوشهر از مردم خواست مراقب کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی با ترفند جذب کمک‌های مردمی باشند.
کد خبر: ۸۴۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 28 April 2020

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: برخی افراد سودجو با سوء استفاده از احساسات مردم روزه‌دار که می‌خواهند کمک‌های نقدی خود را به اینترنتی به حساب‌های معرفی شده واریز کنند، با ترفند جذب کمک‌های مردمی، کلاهبرداری می‌کنند.

او ادامه داد: مردم در صورت امکان به‌صورت حضوری کمک‌ها و نذور نقدی خود را به نیازمندان و یا مؤسسات خیریه تحویل دهند، ولی اگر قصد دارند از طریق اینترنت این کار را انجام دهند، برای اطلاع از نشانی صحیح اینترنتی سازمان‌ها و مؤسسات یاد شده، به خبرگزاری‌های معتبر به ویژه اطلاع‌رسانی صدا و سیما توجه کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: در این ایام خاص که به‌علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، برخی مشاغل تعطیل شده‌اند و افراد بیشتری نیازمند دریافت کمک‌های مردمی هستند، به طور قطع فعالیت‌های خیرخواهانه بیشتر می‌شود و از طرفی در ماه رمضان نیز بر حسب اعتقادات پاک و دینی مسلمانان، پرداخت نذور و کمک به نیازمندان افزایش می‌یابد.

قاسمی افزود: مجرمان سایبری با سوء استفاده از این شرایط با راه‌اندازی درگاه‌های اینترنتی جعلی و سوءاستفاده از عناوین و مشخصات سازمان‌های مرتبط نظیر کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسات خیریه که مورد اعتماد مردم هستند، اطلاعات حساب افراد را کپی می‌کنند و موجودی حساب آن‌ها را به‌سرقت می‌برند.

او از کاربران خواست، برای واریز اینترنتی مبالغ به حساب مؤسسات خیریه باید نشانی درگاه آن‌ها در قسمت نوشتن نشانی (Address bar) مرورگر اینترنتی تایپ کنند و از باز کردن لینک‌هایی که در پایگاه‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: هنگام واریز کمک‌های نقدی و یا هرگونه عملیات پرداخت اینترنتی، از رمز دوم پویا و یکبار مصرف استفاده شود.

قاسمی به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعداد دیگری از مجرمان با انتشار تصاویر افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار در شبکه‌های اجتماعی یا ایجاد صفحات اینترنتی، احساسات انسان‌دوستانه مردم را تحریک می‌کنند و شماره حساب شخصی خود را به‌عنوان فرد بیمار و نیازمند معرفی و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی با پلیس فتا در ارتباط باشند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار