استاندار گلستان:
استاندار گلستان گفت: اجرای طرح زهکشی اراضی در شهرستان گمیشان و بهره‌گیری از آب‌بندان‌ها، محصول اراضی را ۳ تا ۴ برابر و در برخی نقاط تا ۷ برابر افزایش داده است.
کد خبر: ۸۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 29 April 2020

زهکشی در گمیشان تولید محصول را ۳ تا ۷ برابر کرد

استاندار گلستان گفت: اجرای طرح زهکشی اراضی در شهرستان گمیشان و بهره‌گیری از آب‌بندان‌ها، محصول اراضی را ۳ تا ۴ برابر و در برخی نقاط تا ۷ برابر افزایش داده است.

هادی حق‌شناس در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان گمیشان و آب‌گیری آب‌بندانی در این شهرستان، اظهار کرد: در جلسه ویدیو کنفرانسی که با آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری داشتیم، مقرر شد بنیاد برکت طرح‌های بنگاه محور، تسهیلات محور و پروژه‌های اجتماع‌محور شهرستان گمیشان را در راستای محوریت زدایی پشتیبانی کند.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که به معنای واقعی امکان جهش تولید را در این شهرستان فراهم می‌آورد زهکشی اراضی کشاورزی این شهرستان با وسعتی بالغ‌بر ۳۰ هزار هکتار است که گزارشی از این بازدید تهیه و برای رئیس دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد تا زمینه زهکشی این اراضی با همکاری بنیاد برکت تسریع شود.

وی افزود: با لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی دریچه‌های سد وشمگیر امسال در این منطقه شرایط مطلوبی برای کشاورزی ایجاد شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: آب‌گیری آب‌بندان‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر کشاورزی زمینه پرورش ماهی نیز طی ماه‌های آتی فراهم آید و موجب افزایش درآمد کشاورزان این منطقه شود.

حق‌شناس یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت سدهای استان پر آب است و پیش‌بینی می‌شود در ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کشاورزی جهش مناسبی در تولید داشته باشد و حداقل در ۳ محصول گندم، جو و کلزا شاهد برداشت یک و نیم میلیون تنی باشیم.

منبع/ استانداری گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار