مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ششم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد امسال علاقمندان فرصت شرکت در این رقابت را دارند.
کد خبر: ۸۴۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 29 April 2020

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ششم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد امسال علاقمندان فرصت شرکت در این رقابت را دارند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان اوقاف در کنار احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین ‌المللی مسابقات قرآن کریم را سازمان اوقاف مدیریت می‌کند، افزود: امسال ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: علاقمندان در رشته‌های مختلف مثل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء هم در مرحله شهرستانی و هم استانی و حفظ کل قرآن در مراحل شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی می‌توانند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: رشته‌های قرائت و ترتیل در تمامی مراحل، قرائت تحقیق در سه مرحله، اذان هم از مرحله شهرستانی تا ملی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مسابقه دعاخوانی و هم خوانی و هم سرایی قرآن کریم صرفا در مرحله استانی برگزار می‌شود و تفسیر عمومی قرآن هم مرحله شهرستانی ندارد، فقط استانی و ملی شامل آن می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه تمامی افراد ۱۸ سال سن به بالا می‌توانند در این دوره از مسابقات قرآن کریم شرکت کنند، گفت: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات کاملا غیرحضوری و به طور الکترونیکی از طریق سایت www.my.oghaf.ir انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد ماه امسال ادامه دارد، افزود: زمان برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات هم از ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیر امسال است.

وی زمان برگزاری مرحله استانی را یک تیر تا ۲۱ شهریور اعلام کرد و اظهار داشت: زمان برگزاری مرحله کشوری هم متعاقبا اعلام می‌شود که به احتمال زیاد در پاییز امسال خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه امسال در تمامی شهرستان‌ها مسابقه قرآن برگزار نمی‌شود بلکه منطقه بندی و تجمیع شده است، یادآور شد: منطقه‌بندی استان بدین گونه است که منطقه اول شامل سنندج، کامیاران و دیواندره با میزبانی سنندج است.

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: گروه دوم شامل بیجار، دهگلان و قروه با میزبانی شهرستان قروه، گروه سوم شامل مریوان و سروآباد با میزبانی مریوان و گروه چهارم هم سقز و بانه با میزبانی بانه است.

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی در هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه می یابند، تاکید کرد: فقط امسال در هر شهرستان سه نفر انتخاب نمی‌شوند بلکه در هر منطقه انتخاب شده برای مسابقات سه نفر برگزیده به مرحله استانی راه‌ می‌یابند.

برگزاری مسابقات داستان قرآنی در ۱۰۰ ثانیه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل را برگزاری مسابقه کوتاه داستان قرآنی اعلام کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا ۳۰ اریبهشت امسال یک داستان قرآنی را در ۱۰۰ ثانیه تعریف و ضبط کرده و برای ما ارسال کنند.

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: شرکت کنندگان صداها و داستان‌های ضبط شده خود را از طریق فضای مجازی و با شماره تماس ۰۹۳۰۰۶۷۴۹۸۴ ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای شرکت در این مسابقه وجود ندارد، یادآور شد: در پایان این مسابقه به ۱۰ نفر برگزیده نفری پنج میلیون ریال جایزه از طرف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اهدا می‌شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار