صلاح وثوقی خیر بانه‌ای که حامی کودکان محسنین و ایتام شده، با تشکیل انجمن مردمی با عنوان قلب‌های مهربان به کمک دیگر خیرین، آرزوهای کوچک و بزرگ کودکان را برآورده کرده و آنها را خوشحال و شاد می‌کند او در بین کودکان به مامه (عمو) صلاح معروف است.
کد خبر: ۸۴۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 02 May 2020

عموی مهربان کودکان بانه‌ای

صلاح وثوقی خیر بانه‌ای که حامی کودکان محسنین و ایتام شده، با تشکیل انجمن مردمی با عنوان قلب‌های مهربان به کمک دیگر خیرین، آرزوهای کوچک و بزرگ کودکان را برآورده کرده و آنها را خوشحال و شاد می‌کند او در بین کودکان به مامه (عمو) صلاح معروف است.

عمو صلاح تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن و تامین نیازهای کودکان محسنین و ایتام بکار می‌برد و بخشی از زندگی خود را وقف شادی کودکان کرده است.

او کودکان ایتام و محسنین را فروشگاه، پارک و رستوران می‌برد برایشان هدیه‌ای که آرزویش را داشتند می‌خرد آنان را پدرانه در آغوش می‌گیرد و به درد دل های شان گوش می دهد و آرزوهای بچگانه شان را برآورده می‌کند.

وثوقی یکی از موسسان انجمن حمایت از بیماران خاص است و فعالیت خود را در زمینه امور خیریه با این موسسه به صورت جدی آغاز کرده و در سال ۹۷ انجمن خیریه مردمی قلب‌های مهربان را نیز تاسیس کرد.

او می‌گوید گاهی آرزوی کودکان داشتن یک کیک تولد، یک جشن کوچک تولد، یک عروسک و دوچرخه بوده که برای آنها آرزویی محال است که برگزاری یک جشن تولد دنیای کودکانه‌شان را زیبا و امید بخش می‌کند.

وی در گفت وگویی با بیان اینکه حامیان باید به لحاظ مادی و معنوی نیاز کودکان را برطرف کنند افزود: دست تقدیر رقم خورد و در دی ماه سال ۹۷ کمپین قلب‌های مهربان را با هدف حامی یابی تاسیس کردم و تاکنون برای ۵۰۰ کودک نیازمند حامی پیدا کردیم.

وی اظهار داشت: گاهی نبود امکانات و فقر سرنوشت کودکان را به طور ناخواسته تحت تاثیر قرار می‌دهد و از تحصیل و دنیای زیبای کودکانه دور می کند یا به دلیل مشکلات معیشتی مجبور به پذیرش شغل‌های کاذب می شوند چه بسا این کودکان اگر در شرایط مناسبی قرار بگیرند می‌توانند به فرد بسیاری مفیدی برای جامعه تبدیل شود.

وثوقی اضافه کرد: هم اکنون پس از حدود ۲ سال در انجمن قلب‌های مهربان از ۹۰۰ کودک حمایت می‌شود و در کنار حمایت از کودکان خانواده‌های آنان در تامین مایحتاج روزانه وهزینه‌های درمانی نیز یاری می‌شوند.

وی به همکاری و همراهی مکان های ورزشی و آموزشی اشاره کرد وگفت: هزینه کلاس های ورزشی و آموزش زبان کودکان علاقه‌مند را نیز تامین می‌کنیم و برخی از باشگاه‌های ورزشی به صورت رایگان آنان را پذیرش می‌کنند.

این خیر بانه‌ای افزود: تمام فعالیت‌های این انجمن توسط خیرین انجام می‌شود و من تنها پل ارتباطی و خادم این مجموعه هستم و کار انجمن نیز که با همکاری بیش از ۱۵ نفر انجام می‌شود هیچگونه حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کنند.

وی یاد آور شد: گاهی از من سوال می‌کنند که با خرید یک دوچرخه یا تابلت چه گرهی از مشکلات کودکان باز می‌شود اما معتقد هستم گاهی باز کردن یک گره زندگی برآورده کردن یک خواسته مسیر زندگی انسان‌ها را به سوی دیگر سوق می‌دهد که آینده وی را می‌سازد.

موسس انجمن قلب های مهربان گفت: گاهی کودکان برای ما می‌نویسند که آرزو دارم به فردی مفید برای جامعه تبدیل شوم اما به دلیل فقر من ناخواسته مسیر دیگری را برای زندگی می پذیریم.

وی ادامه داد: خانه گونی، سقف چوبی، خانه‌ای نمناک و گرسنگی اوج بی‌رحمی است که جای برای فکر کردن نمی گذارد ما باید با دلی بزرگ، بخش کوچکی از داشته‌هایمان را با این کودکان تقسیم کنیم.

وثوقی اظهار داشت: مواردی داشتیم که بعضی از کودکان به دلیل فقر مجبور به ترک تحصیل و گاهی توزیع مواد مخدر شدند که ما به این کودکان کمک کردیم و هزینه های تحصیلی آنها را تامین و زندگی انها متحول شده است.

حامی کودکان نیازمند بانه با بیان اینکه حساب بانکی قلب‌های مهربان مانند یک چشمه است اضافه کرد: ثابت شده هر روز که از حساب برای کودکان خرید می کنم روز بعد چندین برابر به حساب واریز می‌شود هر روز از حساب خرج نمیکنیم حساب ثابت می‌ماند.

 عموی مهربان کودکان بانه‌ای

۹۰۰ کودک تحت پوشش انجمن قلب‌های مهربان است

وی اظهار داشت: از ۹۰۰ کودک نیازمند تحت حمایت انجمن ۴۰۰ کودک ایتام و ۵۰۰ کودک محسنین هستند که به نظر من کودک محسنین از کودک ایتام بیشتر رنج می‌برند چراکه به دلیل اینکه سرپرست دارد کسی از مشکلات و نیازهای وی خبر ندارد.

وثوقی افزود: در این مسیر به مواردی برخورد کردیم که برخی از همسایه‌ها از وضعیت همدیگر خبرندارند و والدین برخی کودکان از بیمارهای سخت رنج می‌برند که هر لحظه برای این کودکان مرگ است که باید به فکر آنها باشیم.

رفتار کودکان برایم آموزنده است

وی در بخش دیگری از سخنانش به خاطرات خود با کودکان تحت حمایتش اشاره کرد و یاد آور شد: همه رفتار کودکان برای من درس زندگی و آموزنده بوده که هیچگاه فراموش نمی کنم و سرمشق زندگی من شده است.

عمو صلاح گفت: پدر ژوان دیالیزی است روزی که برای ژوان در منزلشان جشن تولد گرفتیم پدرش در بیمارستان دیالیزی شده بود وقتی برگشت رفتار ژوان برای من خیلی آموزنده بود در غوغای جشن تولد به استقبال پدر رفت و وقتی که پدرش نشست او نیز نشست و هر بار به احترام پدر بیمارش بلند می‌شد.

وی اظهار داشت: در ادامه این مسیر با مشکلات و نقدهای تند مواجه شده و می شوم اما چون عاشق بچه ها هستم و به اهداف باور دارم چراکه تنها هدفم مشکل گشایی و شادی دل کودکان است بنابراین همچنان پرقدرت به راهم ادامه می دهم.

این خیر با اشاره به اینکه سال گذشته عید قربان و عید سعید فطر سال گذشته ۶۰۰ بسته غذایی، ۷۰۰ جفت کفش، یک هزار دست لباس، ۱۰۰ دوچرخه، ۱۵۰ تبلت، ۱۰۰ فقره وسایل منزل، تامین جهیزیه ۳ نوعروس ۱۰۰ تخت خواب همراه سرویس خواب و ۳۵۰ بسته لوازم تحریر توزیع شد گفت: کار ما باعث شده که مردم بیشتر به در امور خیریه مشارکت کنند و کمک های مردمی همچنان برای برآورده شدن آرزوهای کودکان ادامه دارد.

۶۰۰ آرزوی کودکان برآورده شد

وی افزود: داشتن تختخواب، تبلت و دوچرخه آرزوی مشترک همه کودکان است در یک سال گذشته ۶۰۰ آرزوی کوچک و بزرگ کودکان را برآورده کردیم هدف ما این است که نیازهای کودکان را در حد توان تامین کنیم.

وثوقی به مشکلات انجمن قلب های مهربان اشاره کرد و گفت: هیچ لذتی قابل قیاس با خوشحالی دل کودکان نیست شوق و شادی کودکان نیازمند برای من از بالاترین لذت های دنیا با ارزش تر است و گاهی کودکان چنان عروسکی را که آرزویش بوده در آغوش می گیرد حس می کنند تمام دنیا را در آغوش گرفته است

وی با اشاره به اینکه در قلب همه انسان‌ها مهربانی و انسانیت وجود دارد افزود: این ما هستیم که دنیا را به کودکان را بی رحم یا مهربان نشان می‌دهیم کودک صفحه ای پاک و سفید است و رفتار ما در زندگی و آینده انها تاثیر گذار است.

جذب یک هزار و ۲۰۰ حامی در شهرستان بانه

مدیر کمیته امداد بانه نیز با اشاره به اینکه ۶ هزار ۲۵۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بانه هستند گفت: برای حمایت از کودکان نیازمند کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان یک هزار ۲۰۰ حامی جذب کرده که از ۳۳۰ کودک ایتام و ۳۹۰ کودک محسنین به صورت مادی و معنوی حمایت می کنند.

جلال فرقانی افزود: ۴۰۰ نفر از حامیان کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بومی و ۸۰۰ نفر حامی غیر بومی هستند که از کودکان و افراد نیازمند حمایت می کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال از طریق حامیان جمع آوری شده و امسال نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به دلیل شیوع کرونا و آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون کمک مردمی جمع آوری و با حساب کودکان نیازمند واریز شده است.

فرقانی با بیان اینکه کمیته امداد پل ارتباطی بین حامی و کودک تحت حمایتش است، ادامه داد: هر کدام از کودکان حساب ویژه دارند که کمک حامیان مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود.

وی گفت: ۹۰ درصد کمک های ایتام توسط انجمن قلب های مهربان تامین می شود و با دیگر انجمن های خیریه ارتباط خوبی داریم و کمیته امداد امام خمینی انجمن های خیریه را بازوی توانمند خود می داند و همکاری تنگا تنگی بین انجمن های خیریه و کمیته امداد امام خمینی شهرستان بانه وجود دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار