محمدنافع علایی نیا گفت: سال گذشته در مجموع ۷۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با استفاده از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض دولتی به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.
کد خبر: ۸۴۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 02 May 2020

محمدنافع علایی نیا گفت: سال گذشته در مجموع ۷۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با استفاده از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض دولتی به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

او با بیان اینکه که شهرستان سقز رتبه اول استان را در اجرای طرح و جذب اعتبار مربوطه، برای سومین سال متوالی کسب کرد، افزود: در سقز خوشبختانه کمبود آب نداریم، ولی به علل مختلف از جمله قرار گرفتن در حوزه آبریز دریاچه ارومیه محدودیت استفاده از آب برای تبدیل اراضی دیم به آبی داریم.

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز بیان کرد: اهمیت آب و لزوم بهینه سازی مصرف آن، بخصوص در حوزه این شهرستان باعث اهتمام ویژه توسط همکاران جهاد کشاورزی، در کنار مردم به این امر شده، که افزایش درآمد بهره برداران و ارتقای سطح معیشت آن‌ها نیز با افزایش سطح زیر کشت آبی از پیامد‌های این تلاش‌ها خواهد بود.

او گفت: کشاورزانی که دارای اسناد زراعی و مجوز آب کشاورزی از چشمه و چاه هستند می‌توانند برای بهره مندی از این تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا علاوه بر ایفای نقش در بهینه سازی مصرف آب، موجبات ارتقای سطح درآمد خود را نیز فراهم کنند.

علایی نیا یادآور شد: صرفه‌جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز تاکید کرد: برخلاف روش‌های آبیاری سطحی، آبیاری قطره‌ای باعث فرسایش خاک بر اثر جریان آب نمی‌شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار