معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای بوشهر از فعالیت ۲۴ ساعته گروه های گشت و بازرسی با هدف جلوگیری از تخلفات خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 03 May 2020

تخلفات شبانه حفاران غیرمجاز و انتقال آب به خارج از اراضی تحت شرب

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای بوشهر از فعالیت ۲۴ ساعته گروه های گشت و بازرسی با هدف جلوگیری از تخلفات خبر داد.

عبدالطیف عباسی نژاد با اشاره به این موضوع اظهار کرد: با وجود محدودیت های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در شروع سال جاری، اکیپ های گشت و بازرسی این شرکت با رعایت پروتکل های اعلام شده، نسبت به صیانت و حفاظت از منابع آبی استان تلاش نموده اند.

وی با اشاره به مخاطرات ایجاد شده توسط تجاوز کنندگان به حریم و بستر رودخانه تصریح کرد: تغییرات اقلیم در یک دهه اخیر موجب افزایش شدت بارندگی ها در بازه های زمانی کوتاه مدت شده که این موضوع موجب ایجاد رواناب هایی با حجم بالا می گردد. از سوی دیگر تغییرات و دستکاری مسیر رودخانه ها و آبراهه ها و تجاوز به حریم و بستر آن، شدت سیلاب و خسارات ناشی از آن را افزایش خواهد داد.

عباسی نژاد با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از حریم و بستر رودخانه ها گفت: در یک ماه اخیر پنج مورد تصرف به حریم و بستر رودخانه ها و آبراهه ها در چهار شهرستان گناوه، دیّر، دشتی و جم شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به رفع تصرف و آزادسازی آن اقدام گردیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای بوشهر افزود: همچنین سه مورد اقدام به برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه ای در شهرستان های عسلویه، جم و گناوه متوقف و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به آغاز دور اول آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش گفت: با توجه به برنامه زمانبندی تعیین شده، از ابتدای سال نسبت به ساخت چندین نهربند، دریچه و همچنین ترمیم و لایروبی کانال های آبیاری اقدام شده که این امر موجب افزایش راندمان آبیاری و رعایت عدالت هرچه بیشتر در تقسیم آب می گردد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای استان بوشهر، این مسئول بیان کرد: اقدامات حفاظتی به هنگام و اثربخش باعث شده تا متخلفین حوزه آب به صورت شبانه اقدام به حفاری یا کف شکنی نمایند. در همین راستا با هوشیاری پرسنل اداره منابع آب شهرستان دیر، یک فقره عملیات کف شکنی غیرمجاز در این شهرستان در ساعت ۲:۳۰ بامداد شناسایی و متوقف گردید.

معاون آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین یک حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان گناوه شناسایی و پر و مسلوب المنفعه شد.

وی با اشاره به آسیب های انتقال غیرمجاز آب اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان آماده سازی زمین های زراعی برای فصل کشت، انتقال غیرمجاز به خارج از اراضی تحت شرب یکی از شایع ترین تخلفات است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه انتقال آب به خارج از محدوده ثبت شده در پروانه چاه ممنوع است و در همین راستا با هماهنگی صورت گرفته با مقامات قضایی و انتظامی، از این تخلف جلوگیری خواهد شد.

منبع/ روابط عمومی آب منطقه ای استان بوشهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار