کد خبر: ۸۴۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 03 May 2020
 
 

تابناک/ زارع گفت: رشد ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی از گمرک آستارا به لحاظ وزنی و ۸۱ درصدی از نظر ارزش کالاها در اسفندماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، نه تنها برای شهرستان و استان، بلکه در سطح ملی اثرگذار بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، «ارسلان زارع» در جلسه شورای معاونین استانداری که فرماندار و معاونان فرمانداری شهرستان آستارا نیز از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، با بیان این مطلب و اشاره به فعالیت‌های موثری که در پیشبرد پروژه‌های عمرانی و نیز رونق اقتصادی انجام شد؛ افزود: علیرغم شیوع ویروس کرونا در ایام پایانی سال، گمرک و بندر آستارا به خوبی فعال بودند و باید در جهت تداوم رشد صادرات غیرنفتی و تعامل با کشورهای همسایه به واسطه اهمیت بندر آستارا در سطح ملی، استانی و شهرستانی تلاشی مضاعف صورت گیرد.

 

استاندار گیلان بر لزوم تحرک بیشتر فعالیت‌ها در ثبت سمن‌های تخصصی در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، محیط زیست در شهرستان آستارا تأکید و تصریح کرد: برگزاری نشست با تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در مناسبت‌های مختلف می‌تواند نقش‌آفرینی آنان در امیدافزایی و نشاط آفرینی اقشار جامعه به ویژه در ایام پساکرونا را به دنبال داشته باشد.

 

وی با اشاره به شناسایی مطلوب اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا در سطح آستارا اظهار داشت: جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان کمک خیران در این خصوص نیز اقدامی موثر در عرصه خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و نیز کمک به حوزه بهداشت و درمان بوده است.

 

زارع همچنین به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر آستارا اشاره و بر ضرورت حمایت همه جانبه در جهت تداوم این مسیر با جدیت تأکید کرد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان پیگیری مستمر و رصد روزانه پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت و دهه فجر را جزو انتظارات خود از فرماندار و معاونان فرمانداری شهرستان آستارا عنوان و تأکید کرد: لایروبی رودخانه مرزی می‌تواند در تأمین مصالح مورد نیاز پروژه‌ها که یکی از چالش های  شهرستان‌ است، موثر باشد.

 

وی همچنین با اشاره به ارزیابی فرمانداری‌ها توسط وزارت کشور بر اساس برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و انتظارات تعیین شده، از تلاش‌های فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار