فرمانده مرزبانی کردستان:
فرمانده مرزبانی کردستان از کشف بیش از 37 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، طی فروردین ماه توسط مرزبانان این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 03 May 2020

فرمانده مرزبانی کردستان از کشف بیش از 37 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، طی فروردین ماه توسط مرزبانان این استان خبر داد.

سردارعلیرضا مرزبانی امروز(14 اردیبهشت) در گفت و گویی اظهار کرد: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در فروردین ماه سال جاری در چند مأموریت اطلاعاتی و عملیاتی، 13 هزار و 400 پاکت سیگارت خارجی و 22 دستگاه تلفن همراه هوشمند را کشف و 693 رأس احشام را مهار و توقیف کردند.

وی در ادامه به کشف 103 هزار و 632 لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله‌های مرزی در ماه اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خروج مواد سوختی از کشور موجب اختلال در نظام اقتصادی می شود، مرزبانان با شدت با قاچاق کالا و سوخت برخورد می‌کنند.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان عنوان کرد: همچنین در عملیات‌های دیگری چهار هزار و 850 عدد ماسک فیلتردار و یک هزار و 600 ثوب البسه بیمارستانی نیز کشف شد.

فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: در این عملیات‌های منسجم 30 قاچاقچی و عابر غیر مجاز دستگیر و 13 دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش کل کالاهای کشف شده این فرماندهی در فروردین ماه، بیش از 37 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار مرزبانی در پایان ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی استقرار امنیت در این مناطق است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار