استاندار مازندران با اعلام این که نام چهار شهرستان استان به لحاظ کنترل کرونا در فهرست مناطق سفید کشور قرار دارد ، تاکید کرد : رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید بسیار اساسی است.
کد خبر: ۸۴۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 04 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان عصر دوشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان که پس از ستاد ملی برگزار شد ، افزود که شهرستان های میاندرود ، سوادکوه شمالی ، محمودآباد و کلاردشت از مناطق سفید یا کم خطر برای بازگشایی مساجد و برگزار نماز جمعه هستند که باید به طور رسمی اعلام شود.

وی گفت : این تصمیم بر اساس یک پروتکل بهداشتی لازم الاجرا گرفته شده است و بمحض این که شرایط آن شهر در آمار بستری تغییر نماید و بالا برود، آن شهر از وضعیت سفید به وضعیت زرد یا قرمز تغییر وضعیت خواهد داد و شرایط آن از نظر انجام کارهایی که مجاز شده، مثل دیگر شهرها غیرمجاز خواهد شد.این تغییر حالت که ممکن است از سفید به زرد به قرمز و یا بالعکس باشد به صورت پلکانی خواهد بود.

حسین زادگان با اشاره به این که علیرغم کاهشی بودن آمار بیماری کرونا همچنان خطر این ویروس وجود دارد و باید جدی گرفته شود، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرهایی که سفید اعلام می شوند، بسیار اساسی است و اصلا به این معنی نیست که دیگر در این شهرها می توان بدون رعایت موازین بهداشتی عمل کرد. ‎

وی با بیان این علیرغم کاهشی بودن آمار بیماری کرونا همچنان خطر این ویروس وجود دارد و باید جدی گرفته شود، افزود : جریان اطلاع رسانی باید استمرار پیدا کند و مسایل مقابله با کرونا کماکان واقع بینانه برای مردم تبیین شود تا در امر پیشگیری و رعایت مسایل بهداشتی، اهتمام لازم از سوی جامعه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با قدردانی از رسانه ها ، بر تداوم بازار و توسعه خریدهای اینترنتی تاکید کرد و اظهار داشت : اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، بسته پیشنهادی جدیدی را برای استمرار و تقویت این جریان ارایه نماید.

وی افزود : هر اندازه که سهم خدمات و فروش اینترنتی ارتقاء یابد به همان اندازه در مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا موثر خواهد بود.

استاندار مازندران گفت : هر تصمیم برای جامعه و راه اندازی هر صنف یا شغلی برای پیشبرد امور مردم، کسب و کار و معیشت جامعه، در وهله نخست معطوف به این است که جان و سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی با بیان این که با کمک مردم توانستیم به نقطه مطلوبی در مقابله با بیماری کرونا برسیم و اگر سهل انگاری شود ممکن است دوباره آمار حالت افزایشی پیدا کند ، افزود : مردم نباید احساس کنند که بیماری کنترل شده و می توانند مثل قبل زندگی کنند و باید موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله را تا اطلاع ثانوی چون گذشته رعایت نمایند تا به کمک آن ها مسیر مدیریت و کنترل بیماری را طی کنیم.

حسین زادگان با اشاره به این که برخی مشاغل بر اساس این که برای آغاز فعالیت پر ریسک و برای مردم و صاحبان این حرف خطرناک بودند، تعیین شده اند، گفت : فیزیوتراپیست ها از امروز تحت یک پروتکل لازم الاجرا که از سوی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری خود این عزیزان تهیه شده، فعالیت خود را آغاز می کنند و دندان پزشکان نیز مقرر شده بر اساس جلسه ای که بین نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان گذاشته می شود و تعیین شرایط لازم با همکاری دندانپزشکان، برای کارهای ضروری و اورژانسی تصمیم گیری شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار