در راستای جمع آوری مکانیزه زباله؛
۴۸۵ سطل زباله فلزی مکانیزه در معابر اصلی و محلات سنندج جانمایی شد.
کد خبر: ۸۴۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 05 May 2020

جانمایی ۴۸۵ سطل زباله فلزی مکانیزه در سنندج 

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: با هدف جلوگیری از رهاسازی زباله ۴۸۵ سطل زباله فلزی مکانیزه خریداری و در معابر اصلی و محلات سطح شهر جانمایی شد.
لقمان حیدری، با بیان اینکه سطل‌های زباله مکانیزه جایگزین سطل‌های پلاستیکی شد، افزود: رهاسازی زباله و وجود سطل‌های زباله پلاستیکی فرسوده و مستهلک در سطح شهر از مهمترین عوامل شیوع بیماری ها، منشاء بوی بد و روان شدن شیرابه‌های ناشی از پسماند زباله در سطح شهر است.
وی افزود: جمع آوری مکانیزه زباله‌های سطح شهر یکی از راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از پراکندگی زباله در سطح شهر و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی سطح شهر خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ادامه داد: وضعیت توپوگرافی سطح شهر به گونه‌ای است که امکان تردد آسان ماشین مکانیزه حمل زباله در برخی از معابر و محلات وجود ندارد و به همین دلیل در این محلات زباله‌ها توسط پاکبان‌های خدوم جمع آوری می‌شود.
حیدری یادآور شد: جمع آوری زباله با چرخ دستی و حمل آن با خاور، هم زمانبر است و هم از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب نیست.
وی بیان کرد: با هدف ارتقاء بهداشت سطح شهر، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح شهر واماکن عمومی تعداد ۴۸۵ عدد سطل زباله فلزی مکانیزه توسط شهرداری مناطق خریداری و درمعابر اصلی و محلات سطح شهر جانمایی و نصب شد.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: ۸۵ عدد سطل مکانیزه در سطح منطقه یک، ۱۵۰ عدد در حوزه ناحیه ویژه بهاران، ۵۰ عدد در سطح منطقه دو و ۲۰۰ عدد نیز در حوزه شهرداری منطقه سه به ترتیب اولویت در معابر اصلی و محلات نصب و جانمایی می‌شود.
حیدری اظهار داشت: با نصب سطل‌های زباله فلزی که نسبت به سطل‌های زباله پلاستیکی حجم بیشتری از زباله را در خود جای می‌دهد، زمینه تسریع در عملیات جمع آوری زباله شهری فراهم خواهد شد.
وی از شهروندان درخواست کرد: زباله‌های خود را شبانه و از ساعت ۲۱ الی ۲۴ در داخل مخازن زباله بریزند تا ضمن جمع آوری بموقع از انتشار بوی بد، شیوع انواع بیماری و باکتری‌ها و ایجاد چهره نازیبا در سطح شهر جلوگیری بعمل آید.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار