مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:
مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده در سال جهش تولید ۴۰ درصد محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 06 May 2020

پیش‌بینی صادرات ۴۰ درصدی محصولات کشاورزی کردستان 

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده در سال جهش تولید ۴۰ درصد محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادر خواهد شد.

شهریار حنیفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته ۶۹۵ هزارتن کالا در بخش کشاورزی به ارزش ۳۳۷ میلیون دلار از مرزهای کردستان به خارج از کشور صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان کالای صادر شده در بخش کشاورزی کردستان معادل ۲۵ تا ۳۰ درصد محصولات تولید شده در این بخش است، افزود: کارخانه فرآوری محصولات باغی در شهرستان مریوان با ظرفیت ۸۰ هزار تُن آماده بهره برداری است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: سالانه ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید شده که با راه اندازی واحد فرآوری مذکور یک چهارم تولیدات باغی استان امکان فرآوری پیدا می‌کنند و این در حالی است که تمام محصولات این بخش قابل فرآوری نیست و بخش زیادی از آن به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

حنیفی با اشاره به فعالیت دو واحد کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در کردستان، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و با توجه به فعالیت این واحدهای فرآوری، پیش بینی می شود میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان از لحاظ کمی و کیفی در حد مطلوبی قرار دارد و این مهم از دلایل موثر در افزایش صادرات آن است، یادآور شد: کردستان از لحاظ تولید محصولات باغی داری پتانسیل فراوانی است به گونه ای که در تولید توت فرنگی و انگور سیاه در سطح کشور شناخته شده و دارای رتبه برتر است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار