در سال زراعی جاری بیش از ۶۲۳ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر پوشش کشت پاییزه رفته است.
کد خبر: ۸۴۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 06 May 2020

محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال بر اثر بارش‌های تاثیرگذار حدود ۱۰۰ درصد مزارع استان سبز شده است.

احمدی افزود: در سال زراعی جاری ۶۲۳ هزار و ۷۷۸ هکتار از اراضی استان زیر پوشش کشت پاییزه رفته که هم اکنون ۶۲۳ هزار و ۷۱۶ هکتار از این میزان سبز شده است.

او افزود: این میزان کشت شامل ۵۹۰ هزار و ۴۵۰ هکتار گندم، ۳۱ هزار و ۲۷۲ هکتار جو، یک هزا و ۱۱۲ هکتار کلزا، ۸۰۶ هکتار ماشک و ۱۳۸ هکتار خلر است که به جز ۶۲ هکتار از کلزا بقیه کشت‌ها ۱۰۰ درصد سبز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری سرما، تگرگ، سیل و مانایی آب به ۶۹ هزار و ۸۹۱ هکتار از اراضی این استان به میزان ۴۵۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال خسارت زده است.

احمدی اضافه کرد: این میزان خسارت باعث شده که ۱۸ هزار و ۱۱۴ تن از تولیدات محصولات کشاورزی را کاهش داده که خسارت وارد شده به گندم شامل ۶۸ هزار و ۸۵۴ هکتار به میزان ۴۳۸ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال با ۱۷ هزار و ۵۳۷ تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی فعلی و رشد مناسب ساقه‌های گندم پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم در مزارع استان تولید شود.

او با بیان اینکه امسال این استان در سال جاری ۹۵ هزار و ۶۹۰ تن سهمیه کود شیمیایی دارد افزود: تا کنون از این میزان ۱۶ هزار و ۱۴۰ تن از این میزان تامین و ۱۴ هزار و ۸۰ تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار