فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از دستگیری پنج عامل حفاری غیر مجاز و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کلیبر خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 06 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، کاظم داداشی با اشاره به اینکه استفاده غیر قانونی از فلزیاب پیگرد قانونی دارد، اظهار داشت: بر اساس قانون ساخت، خرید و فروش، نگهداری و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و اگر به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، با عوامل متخلف برخورد قانونی می شود.

او در ادامه به ضبط یک دستگاه فلزیاب و دستگیری ۵ عامل حفاری غیر مجاز در اراضی روستای بالاسنگ از توابع شهرستان کلیبر اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اطلاعات از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر حضور چند عامل حفاری غیر مجاز در اراضی این روستا جهت شناسایی و حفاری نقاط تعیین شده برای کشف آثار تاریخی احتمالی، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با هماهنگی فرماندهی محترم انتظامی شهرستان کلیبر پس از شناسایی و ارزیابی مکان که در منطقه صعب العبور واقع شده بود، طی یک عملیات مشترک عاملان مذکور را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: طی این عملیات پنج عامل حفاری غیر مجاز به همراه ضبط یک دستگاه فلزیاب و سایر ابزار آلات حفاری غیرمجاز، دستگیر و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

داداشی ضمن تقدیر از همکاری های مردم و اعضای تلاشگر دوستداران میراث فرهنگی اظهار کرد: از تمام هم استانی های محترم خواستاریم تا در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع دهند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار