مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه نماز یک وسیله انسان ساز و ستون دین است، گفت: مقوله نماز و قرآن تاثیر مستقیم در تربیت دانش آموزان دارد.
کد خبر: ۸۴۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 06 May 2020

نماز و قرآن تاثیر مستقیم در تربیت دانش آموزان دارد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه نماز یک وسیله انسان ساز و ستون دین است، گفت: مقوله نماز و قرآن تاثیر مستقیم در تربیت دانش آموزان دارد.

رشید قربانی صبح امروز چهارشنبه در نشست ستاد اقامه نماز، شورای قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار داشت: امیدواریم با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس با جدیت و قوت هرچه بیشتر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته از فعالین حوزه قرآن، عترت و نماز تجلیل به عمل آمد، افزود: در راستای تقویت قرآن و نماز در مدارس، امسال نیز علاوه بر این برنامه، دارالقرآن‌ها و نمازخانه مدارس تجهیز تا نماز جماعت در مدارس برپا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان را با قرآن و نماز مأنوس کرد، از مسئولان و اعضای ستاد اقامه نماز استان خواست برای گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس و ایجاد حس همدلی در میان دانش آموزان تاجایی که می‌توانند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های حوزه قرآن، نماز و عترت استان ارائه کرد و بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، فعالیت‌های حوزه قرآن، نماز و عترت همچنان به صورت مجازی تداوم داشته است.

حجت الله نریمانی از اجرای ۱۷ برنامه اولویت دار توسط معاونت پرورشی و فرهنگی استان در قالب فضای مجازی در ایام تعطیلات مدارس هم برای استان و هم در سطح ملی خبرداد و ادامه داد: از این تعداد هفت عنوان و برنامه اولویت دار مرتبط با حوزه قرآن و نماز بوده است.

وی در ادامه به عناوین این برنامه‌ها نیز اشاره کرد و تهیه و تولید آموزش حفظ قرآن، تولید آموزش عملی نماز در دو بخش ویژه استان، تهیه و تولید آموزش احکام ویژه اهل تسنن و تشییع، تهیه و تولید محتوایی مصباح الهدی و امام شناسی به منظور آشنایی امامان معصوم، برنامه ریزی مسابقات قرآن نباء، پویش ختم قرآن در همه رشته‌ها و آشنایی با آیات موضوعی قرآن را از عناوین این برنامه‌ها برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان از فعالیت ۹۷۰ امام جماعت به صورت رسمی در سال تحصیلی جاری در مدارس استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۲۶۰ نفر امام جماعت روحانی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح هیأت‌های اندیشه ورز نماز در مدارس، برنامه‌های اجرایی در حوزه قرآن، نماز و عترت بیشتر تقویت شده و دانش آموزان نیز بیشتر با قرآن و نماز مأنوس شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این نشست به تشریح دستورالعمل تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز نماز در مدارس پرداخت و گفت: براساس توافق نامه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز کشور این طرح در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در مدارس استان اجرایی خواهد شد.

اکبر عظیمی به اهداف اجرای این طرح پرداخت و برپایی نماز جماعت در تمامی مدارس، حضور یک روحانی در هر مدرسه، شرکت مدیران مدارس در دوره آموزشی و آشنایی تمامی دانش آموزان با روش‌های درست خواندن نماز و مقدمات آن را از اهداف این طرح است.

منبع/ مهر 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار