مدیر کل مدیریت بحران استان:
با تقدیر وزارت کشور از مدیریت بحران استان دراقدامات پیشگیرانه و کنترل سیلابها، تجربه مدیران قزوین به سایر استان ها منتقل می شود.
کد خبر: ۸۴۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 07 May 2020

 

 تجربه مدیریت بحران استان قزوین به استانهای دیگر منتقل می شود
 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، قدرت الله مهدیخانی  اظهار داشت: از سوی وزارت کشور به پاس مدیریت منطقی در حوادث و کاهش خسارت‌های ناشی از برخی رویدادها مانند سیل مورد تقدیر قرار گرفتیم و از طریق ویدئو کنفرانس این موارد اعلام شد و با تاکید وزیر کشور قرار است از تجربیات استان قزوین برای سایر استان‌ها نیز استفاده شود.

مهدیخانی تصریح کرد: بدون شک هم در سال گذشته در ایام نوروز و هم امسال پیش از بارش‌های بهاری با پیش بینی‌های به موقع و اقدامی جهادی توانستیم با همکاری همه شهرداری‌های استان و نیز مسئولان استان از سیلاب در شهرهای استان جلوگیری کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: تعداد ۴۱ رودخانه در استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و رودخانه‌هایی که از داخل شهرها عبور می‌کنند مورد توجه قرار گرفتند و لایروبی آنها در دستور کار قرار گرفت که این کار توانست از سیلاب در شهرها جلوگیری کند.
مهدی خانی یادآور شد: ۲۲۴ نقطه پرخطر در استان قزوین شناسایی شد و از سوی شرکت آب منطقه‌ای ۶ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌هایی که از خارج محدوده شهرها عبور می‌کنند اختصاص داده شد و بخش خصوصی هم در کار مشارکت کرد تا کارها شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در اثر بارش‌ها ۲۵۳ روستا و ۱۷ شهر در استان آسیب دیدند اما امسال با اقدامات پیشگیرانه فقط در چند روستا مشکلاتی داشتیم که بلافاصله برطرف شد.
مهدیخانی تصریح کرد: خوشحالی ما از اقدامات پیشگیرانه به این دلیل بود که در حوادث سیلاب هیچ کسی آسیب ندید اما امیدواریم اعتبارات حوادث غیر مترقبه قبل از حوادث به استان‌ها داده شود تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه و اصولی را قبل از حوادث اجرا کرده و از آسیب‌ها و خسارت‌ها کم کنیم.
وی اظهار داشت: امسال در بخش زیرساخت‌های راهداری و ابنیه و پل‌ها ۱۲ میلیارد تومان خسارت وارد شد در حالی که سال قبل این میزان بیش از دو برابر و ۲۶ میلیارد تومان بود و اگر اعتبارات به موقع پرداخت می‌شد می‌توانستیم این خسارت را نیز کاهش دهیم.
مهدیخانی بیان کرد: البته مشکلات این حوزه فقط اعتبارات نیست بلکه باید با فرهنگ سازی بتوانیم مردم را همراه کرده و با رسیدن به درک مشترک از حوزه بحران بتوانیم در این مواقع مدیریت منطقی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار