داود نجفیان گفت: لایروبی یک میلیون مترمکعب ماسه و شن از بستر رودخانه های شاهرود طالقان، کردان، کرج و نجم آباد البرز انجام شد.
کد خبر: ۸۴۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 07 May 2020
رودخانه نجم آباد نظرآباد پس از ۲۰ سال لایروبی شد
 
به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به ورودی 80 متر مکعبی آب به رودخانه کردان در سال جاری، در جمع خبرنگاران گفت: میزان آب ورودی در طالقان 50 متر مکعب و در رودخانه کرج 70 متر مکعب بود و شاهد وقوع سیل نبودیم.
 داود نجفیان به لایروبی 32 کیلومتر از رودخانه های استان برای جلوگیری از بالا آمدن آب در زمان بارندگی اشاره کرد و افزود: پس از ۱۵ سال طرح تغذیه مصنوعی آبخوان ها در البرز بهره برداری شد و  لایروبی رودخانه ها بر اساس قرارداد با وزارت صمت و تصویب کمیته بحران در استان صورت گرفت.
 وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در لایحه بودجه سال ۹۹  اختیار صدور مجوز رودخانه را به آب منطقه ای البرز داد تا لایروبی ساماندهی و تغذیه مصنوعی را خودشان انجام دهند، اظهار داشت: این اقدام علاوه بر تغذیه مصنوعی آبخوان ها نقش ویژه ای در پیشگیری از جاری شد سیل دارد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خاتمه به لایروبی یک میلیون مترمکعب ماسه و شن از بستر رودخانه های شاهرود طالقان، کردان، کرج و نجم آباد  البرز اشاره و تصریح کرد: رودخانه نجم آباد در نظرآباد پس از ۲۰ سال لایروبی شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار