عباس صوفی با بیان اینکه سیستم آبیاری قطره‌ای در بلوار ارم و پارک ۴۸ هکتاری در حال راه‌اندازی است گفت: این مخزن می‌تواند منبعی مناسب برای این سیستم باشد.
کد خبر: ۸۴۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 09 May 2020
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از ساخت یکی از بزرگترین مخازن نگهداری آب همدان در بلوار ارم خبر داد.

به گزارش فارس، صوفی با اشاره به مخزن در دست ساخت نگهداری آب توسط شهرداری منطقه یک به عنوان یکی از مخازن بزرگ استان همدان اظهار کرد: این مخزن دارای ظرفیت ۲ هزار متر مکعبی است.

وی با بیان اینکه سیستم آبیاری قطره‌ای در بلوار ارم و پارک ۴۸ هکتاری در حال راه‌اندازی است گفت: این مخزن می‌تواند منبعی مناسب برای این سیستم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه همواره استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از اهداف مهم در مدیریت شهری است اظهار کرد: کاشت درختانی که مقاوم به آب کم هستند و حذف چمن از اقداماتی هستند که می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

کامران گردان گفت: برای آبیاری فضای سبز بلوار ارم و پارک ۴۸ هکتاری، مخزنی در نظر گرفته شده تا بتوان با جمع‌آوری آب‌های سطحی و همچنین حق آب شهرداری مدیریت لازم به عمل آمده و در مصرف آب تا جای ممکن صرفه‌جویی شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با تاکید بر اهمیت چگونگی تامین و مصرف آب عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه بهینه سازی مصرف آب، افزایش سرانه فضای سبز و نگهداری مناسب محیط زیست است.

مسعود دهبانی‌صابر گفت: این مخزن که با اعتباری ۴۵ میلیارد ریالی در حال ساخت است با انجام مطالعات مکان‌سنجی به نحوی طراحی شده که با قرارگیری در سطح زیر زمین بیشترین ورودی آب‌های سطحی را داشته باشد ضمن اینکه از حیث طراحی و حجم مخزن در شهر همدان منحصر به فرد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار