ملاقات‌های عمومی در تمامی بیمارستان‌های تابعه استان تا قطع زنجیره کامل ویروس کرونا همچنان ممنوع است
کد خبر: ۸۴۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 10 May 2020

دکتر صدیق جدید الاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این گفتگو، اظهار کرد: پیرو مصوبه قبلی ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس دانشگاه، ملاقات‌های عمومی در تمامی بیمارستان‌های تابعه همانگونه که از ابتدای شیوع این ویروس در استان همزمان با سراسر کشور تعطیل شد، همچنان این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی و مهار کامل بیماری کرونا در استان ادامه دارد.

او ضمن دعوت نمودن هم استانی‌ها به اجرای هر چه بهتر این مصوبه، گفت: با توجه به بحران کرونا و واگیری این ویروس، همه موظفیم برای حفظ سلامتی خود و دیگران و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، بهداشت فردی و اصول خودمراقبتی را رعایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مردم را به حفظ آرامش و پرهیز از استرس دعوت کرد و افزود: تمامی کادر بهداشتی و درمانی شاغل در واحد‌های تابعه دانشگاه با تعهد و عشق بی بدیل در حال ارائه خدمات مراقبتی و پیشگیرانه در برابر کرونا ویروس هستند لذا برای کمک به این ایثارگران جبهه مقابله با این بیماری منحوس و حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمع در اماکن عمومی پرهیز کنید.

دکتر جدیدالاسلامی گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان در سنندج طی چند روز گذشته از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود همچنان در خانه بمانند و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

او از رشد نگران‌کننده کرونا در برخی شهر‌های استان اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: بی‌توجهی نسبت به برخی موازین بهداشتی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان را بیشتر کند، از این رو در این شرایط توصیه‌های پرسنل بهداشت و درمان را از طریق رسانه‌های معتبر باید جدی گرفته شود تا هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان گفت: از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در کشور و به تبع استان کردستان بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند لذا با بی اهمیتی نسبت به تبعات این ویروس، زحمات این عزیزان را هدر ندهید.

دکتر جدیدالاسلامی افزود: بی‌تردید نقش‌آفرینی کادر بهداشت و درمان در راستای ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آنقدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر است، سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند، همه ما قدردان آن‌ها هستیم.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار