رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: برآورد هزینه‌های احداث، مراقبت و نگهداری پارک‌هایی مانند پارک جنگلی ثامن بسیار سنگین است به عنوان نمونه سالیانه حدود 7 میلیارد ریال از بودجه استانی صرف مراقبت و نگهداری از این پارک می‌شود.
کد خبر: ۸۴۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳ 11 May 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی داودی، کمبود منابع آبی را از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانعی که در ارتباط با افزایش سرانه فضای سبز در قم وجود دارد، آب و هوای گرم استان و محدودیت منابع آبی است.

وی افزود: شرط اصلی انجام عملیات افزایش سرانه فضای سبز، وجود منبع آبی پایدار است برای مثال پارک جنگلی ثامن، یکی از منحصر به فردترین پارک‌ها در کشور به شمار می‌رود چراکه آبیاری این پارک با استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب شهر قم تامین می‌شود و هیچ‌گونه آب چاه یا بهداشتی برای آبیاری این پارک جنگلی استفاده نمی‌شود بنابراین برای آبیاری این منطقه منابع آبی موجود کاهش پیدا نمی‌کند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار کرد: برآورد هزینه‌های احداث، مراقبت و نگهداری پارک‌هایی مانند پارک جنگلی ثامن بسیار سنگین است به عنوان نمونه سالیانه حدود 700 میلیون تومان از بودجه استانی صرف مراقبت و نگهداری از این پارک می‌شود و تاکنون حدود 11 میلیارد تومان برای پارک ثامن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی مراقبت و نگهداری از پارک‌های جنگلی همانند پارک ثامن الائمه (ع) بر عهده این اداره‌کل است، اظهار کرد: هر چند اکنون روند برون‌سپاری این پارک جنگلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی درحال پیگیری است اما امیدواریم با توجه به هزینه بالای مراقبت و نگهداری پارک‌های جنگلی، مسؤولان استانی در راستای نگهداری از پارک‌های جنگلی، مشارکت مطلوبی داشته باشند.

داودی با اشاره به اینکه مردم نیز می‌توانند با رفتارهای درست خود در نگهداری از پارک‌های جنگلی مشارکت کنند، تصریح کرد: این پارک‌ها در آینده نزدیک به‌عنوان تفرجگاه عمومی مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت اما امیدواریم حضور مردم در این پارک‌ها نه تنها موجب آسیب رساندن به آن‌ها نشود بلکه موجب نشاط و شور در این محیط‌ها شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار