مدیر قرارگاه راهیان نور:
مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور کشور گفت: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از تحولات کنونی در کشور است.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 11 May 2020

استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد 

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور کشور گفت: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از تحولات کنونی در کشور است.

روح الله حسین زاده در جلسه هماهنگی راهیان نور کردستان که در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: راهیان نور فرصتی ارزشمند و طلایی برای مردم ایران و به خصوص جوانان جهت آشنایی با تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و کسب روحیات معنوی و سلحشورانه است.

وی افزود: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود.

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه ادامه داد: طی جلسه‌ای که با حضور سپاه، ارتش و ناجا برگزار شد قرار بر این است که برای شروع سفر راهیان نور پروتوکل‌هایی را تعریف و برای راه اندازی راهیان نور اقداماتی انجام شود که طی روزهای آینده مصوبات جلسه مطرح خواهد شد.

حسین‌زاده یادآور شد: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است.

وی با اشاره به اینکه روز به روز شاهد افزایش کمی و کیفی در اردوهای راهیان نور هستیم، بیان کرد: راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در طول سال‌های گذشته به طور جدی در حال رشد و توسعه است و ما تلاش کردیم با افزایش و تکمیل زیرساخت‌ها، به گسترش این اردوها کمک کنیم تا زائران راهیان نور در کنار سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، بتوانند نسبت به حماسه آفرینی‌های شهدا در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور هم اطلاعات بیشتری کسب کنند و هم پی به سختی‌ها و مشت‌های شهدا در طول دوران دفاع مقدس ببرند.

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه گفت: چند نقطه در استان کردستان وجود دارد که می‌تواند در این بخش به ما کمک کند، بیمارستان صحرایی مریوان یک امکان است تا بتوان در آنجا کار کرد و یکی دو استان را در آنجا درگیر فعالیت کنیم، اگر این ظرفیت توسعه پیدا کند افراد زیادی برای بازدید از راهیان نور استان کردستان شرکت می‌کنند.

حسین زاده افزود: کردستان دارای دو بهشت است یکی از آن‌ها بهشت گردشگری و یکی هم به فرآیند راهیان نور برمی‌گردد که می‌خواهیم این دو مورد را با هم ترکیب کنیم.

۱۲ شهید در شهرستان سنندج مدفون هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان کردستان داری ۳۴ شهید گمنام در پنج شهرستان است که ۱۲ شهید در شهرستان سنندج مدفون هستند.

سردار ذبیح‌الله مالکی ادامه داد: در حال حاضر در استان کردستان شش یادمان دفاع مقدس مورد بازدید کاروان راهیان نور قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: این یادمان‌ها وزارتخانه‌های معین دارند که بعضی از وزارتخانه‌ها در این راستا خوب فعالیت نکردند که این مطالب در جلسات شورای هماهنگی حفظ اثار مطرح شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: در یادمان باشگاه افسران سنندج شاهد حضور ۲۰ هزار باشگاه افسران هستیم که این حضور برکات فرهنگی زیادی را در بر داشته است.

منبع/ روابط عمومی سپاه بیت المقدس استان کردستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار