رئیس‌هیات وزنه‌برداری کردستان‌گفت: هدف هیات وزنه‌برداری استان، شناسایی و پرورش استعدادهای خاص این رشته ورزشی است.
کد خبر: ۸۴۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 12 May 2020

استعدادیابی و قهرمان‌پروری هدف اصلی هیات وزنه‌برداری کردستان

وزنه‌برداری به عنوان یکی از مدال‌‌آور‌ترین ورزش‌های کشور و یکی از ورزش‌های المپیکی نزد مردم کردستان اهمیت زیادی دارد.

در سال‌های اخیر ورزشکاران ایرانی زیادی در مسابقات مختلف جهانی و بین‌المللی از جمله المپیک‌های سالیان گذشته توانسته‌اند مدال‌های زیادی را کسب کنند و این موفقیت‌ها ایران را در بین کشور‌های موفق در این رشته ورزشی قرار داده است.

با پیشرفت چند ساله در این ورزش همواره انتظار مردم و حتی جهانیان از ورزش وزنه‌برداری ایران بالا رفته است به نحوی که وقتی اسمی از وزنه برداری در سازمان وزنه‌برداری جهانی به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت افرادی چون حسین رضازاده، کیانوش رستمی و بهدادسلیمی می‌رود و البته باید از قهرمان ورزشی پارالمپیک جهان زنده‌یاد سیامند رحمان نیز در این باره یاد کنیم که به کرات توانست پرچم کشورمان را به اهتزار دربیاورد و افتخاراتی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

کردستان به عنوان یکی از استان‌های غربی کشور با فیزیک خاص بدنی مردمانش شاهد بروز استعدادهایی همچون الناز باجلانی و علیرضا کاردانیان هستیم.

شاهو جوانمردی رئیس هیات وزنه‌برداری کردستان می‌گوید: سال ۹۸ را می‌توان سال بین‌المللی ورزش وزنه‌برداری استان نام‌گذاری کرد زیرا حضور ورزشکارانی مانند علیرضا کاردانیان در مسابقات غرب آسیا ۳ مدال طلای رده سنی جوانان و ۳ مدال طلای رده سنی بزرگسالان را کسب کرد و به گونه‌ای نام کردستان را سر زبان‌ها بیاندازد.

به گفته وی، در کل ورزشکاران استان کردستان بسیار موفق عمل کردند و هیات استان را در رده موفق‌ترین‌هیات‌های استانی کشور قرار دادند.

جوانمردی اذعان داشت: ورزنه‌برداران کردستان حضور موفقی در مسابقات مختلف سال ۹۸ داشتند به گونه‌ای که در مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر کشور، دختران و پسران وزنه‌بردار استان توانستند در مجموع ۹ مدال مختلف را کسب کنند و الناز باجلانی هم در اردیبهشت ماه به مسابقات بزرگسالان آسیا اعزام کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط بد اقتصادی و نبود بودجه کافی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات بین‌المللی، علی‌رغم درصد بالای موفقیت ورزشکاران کردستانی مانند علیرضا کاردانیان و الناز باجلانی که می‌توانستند اولین مدال‌های بی‌المللی خود را کسب کنند موفق به اعزام این ورزشکاران نشدیم.

افتتاح اولین سالن وزنه‌برداری بانوان کشور در کردستان

جوانمردی تصریح کرد: خوشبختانه ورزش وزنه‌برداری کردستان دارای سالن مناسب است و سال گذشته هم برای اولین بار در کشور سالن وزنه‌برداری بانوان را در استان افتتاح کردیم.

رئیس هیات وزنه‌برداری استان کردستان سطح علمی و توانمندی مربیان و داوران استان را هم مناسب ارزیابی کرد و گفت: باز هم برای اولین بار سال گذشته مهسا عبدالملکی به عنوان اولین داور بین‌المللی در مسابقات فجر حضور داشت و فاروق فیروزمندی هم به مسابقات پذیرش المپیک در ترکیه راه یافت.

چشم امید هیات به اداره‌کل ورزش و جوانان دوخته شده است

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط فیزیولوژیک جوانان کردستانی خوشبختانه استعدادها و پتانسیل‌های زیادی در استان وجود دارد، البته ما نیز در پیدا کردن این استعداد‌ها تمام تلاش خودمان را انجام داده‌ایم و می‌خواهیم امسال نیز این کار را ادامه دهیم.

جوانمردی اذعان داشت: هدف ما کشف استعدادهای وزنه‌برداری استان و قهرمان‌پروری است تا کسب درآمد و صرف برگزاری یک سری مسابقات سطح پایین و شلوغ کردن سالن‌های ورزشی.

وی گفت: افزایش اعتبارات هیات در ارتقای فعالیت‌های هیات موثر است چراکه بودجه فعلی برای بحث استعدادیابی کافی نیست و نیازمند هزینه‌های بسیار بالاتری است زیرا هیات وزنه‌برداری درآمدزا نیست و تمام چشم امید خود را به اداره‌کل ورزش و جوانان استان دوخته است.

تبدیل استعدادها به قهرمان، هدف اصلی هیات وزنه‌برداری کردستان است

جوانمردی در ادامه گفت: شناسایی استعدادها و تبدیل آنها به قهرمانان در سطح ملی و جهانی هدف هیات وزنه‌برداری کردستان است و این را می‌توان در موفقیت‌ نوجوانان و جوانان وزنه‌بردار استان در مسابقات مختلف دید.

وی حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان از وزنه‌برداری در استان را مناسب دانست و گفت: این اداره‌کل تا جایی که توانسته‌اند از ورزشکاران وزنه‌بردار استان حمایت کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که ظلمی به وزنه‌برداران کردستانی تحمیل شود.

جوانمردی در پایان گفت: ورزش وزنه‌برداری در کردستان تازه خود را پیدا کرده است و نیازمند معرفی رسانه‌هاست تا خانواده‌های کردستانی بیشتر بچه‌های خود را به سمت این ورزش مدال‌آور و المپیکی هدایت کنند چراکه این ورزش جدا از بحث قهرمانی ثابت شده‌ است که بدن را فوق‌العاده آماده و سرحال نگه‌ می‌دارد.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار