کد خبر: ۸۵۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 14 May 2020
 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۴ نفر دیگر در استان خوزستان در چنگال ویروس کرونا گرفتار شدند.

 

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون در استان خوزستان، هشدار‌های لازم درخصوص اجتناب از تردد‌های غیرضروری و رعایت اصول بهداشتی به شهروندان ارائه شده است.

او با بیان اینکه برخی بی توجه به جدی بودن خطر ابتلا به این ویروس، از رعایت نکات بهداشتی سرپیچی می‌کنند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، نفر ۴۲۴ دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به ۵ هزار و ٧٧١ نفر رسید، ضمن اینکه  با احتساب فوت ١۶ نفر طی مدت مذکور، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا تاکنون ۳۲۶ به نفر افزایش یافته است.

ابول نژادیان در تفکیک و تشریح وضعیت مبتلایان جدید به کرونا ویروس بیان داشت: طی مدت مذکور در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز، ۲۸۷ مورد جدید شناسایی شد که از این تعداد، ۹۳ مورد بستری و ۱۹۴ مورد سرپایی تجویز شدند، ضمن اینکه در حوزه دزفول از ۶۴ مورد جدید گزارش شده، ۱۰ مورد بستری و ۵۴ مورد سرپایی تجویز شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: شوشتر ۲۹ مورد جدید را گزارش کرد که از این تعداد، ۱۳ مورد بستری و ۱۶ مورد تحت درمان سرپایی قرار گرفتند، همچنین بهبهان ۳ مورد سرپایی را گزارش کرده است،  آبادان نیز ۴۱ مورد جدید ثبت کرد که از این تعداد، ۱۵ مورد بستری و ۲۶ مورد تحت درمان سرپایی قرار دارند.

او تاکید کرد: بیماران سرپایی که به دنبال غربالگری در مراکز جامع سلامت شناسایی شده و نیاز به بستری نداشته اند، در قرنطینگی خانگی به سر برده و تحت پایش مداوم مراکز بهداشتی قرار دارند. همچنین هر ۳ آزمایشگاه تشخیص کرونا با حداکثر ظرفیت و با تلاش‌های شبانه روزی همکاران معاونت آموزش، بهداشت و درمان دانشگاه در حال بروز رسانی پاسخدهی به حجم بالای نمونه‌های دریافتی هستند.

به گفته ابول نژادیان، در حال حاضر ۷۳۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند و ۴ هزار و ۷۱۲ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار