کار برداشت توت فرنگی از سطح ۹۰ هکتار از مزارع شهرستان سروآباد آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 16 May 2020

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: امسال ۹۰ هکتار از مزارع و باغات سروآباد به کشت توت فرنگی اختصاص یافته که متوسط برداشت این محصول در هر هکتار ۱۲ تن برآورد شده است.

محمد رحیمی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار تن توت فرنگی از سطح اراضی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

او گفت:بدلیل شرایط آب و هوایی مساعد ،کار برداشت توت فرنگی در این شهرستان از اواخر اردیبهشت آغاز شده و تا اواخر تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد بیان کرد: مهمترین ارقام توت فرنگی تولید شده در شهرستان شامل پاروس، محلی،کوین الیزا،سیلوا و دیامنت است که بیشتر به صورت تازه خوری در بازار‌های شهرستان و شهر‌های همجوار به فروش می‌رسد.

رحیمی یادآور شد: کاشت، تولید و برداشت توت فرنگی در شهرستان سروآباد برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغالزایی کرده که با افزایش تولید این محصول در سال‌های آینده شاهد اشتغالزایی بیشتری در این بخش خواهیم بود.

گفتنی است، توت فرنگی کردستان از جمله محصولات باغی بدون سم و کود است، که از طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است و هرساله این استان از لحاظ تولید و سطح زیر کشت رتبه‌ی اول کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

امسال نیز سه هزار و ۴۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی استان کردستان به کشت توت فرنگی اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود ۵۰ هزار تن از این محصول در استان برداشت شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار