مدیر گروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی و مسوول آزمایشگاه کرونای استان کردستان گفت: روزانه حدود ۳۰۰ تست کرونا در تنها آزمایشگاه تشخیص این ویروس در استان از افراد بیمار و مشکوک گرفته می‌شود که نقش ویژه‌ای در بیماریابی دارد.
کد خبر: ۸۵۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 16 May 2020

روزانه ۳۰۰ نمونه آزمایش کرونا در کردستان گرفته می‌شود 

مدیر گروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی و مسوول آزمایشگاه کرونای استان کردستان گفت: روزانه حدود ۳۰۰ تست کرونا در تنها آزمایشگاه تشخیص این ویروس در استان از افراد بیمار و مشکوک گرفته می‌شود که نقش ویژه‌ای در بیماریابی دارد.

محمد عبدی روز شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان ظرفیت انجام روزانه ۶۰۰ نمونه آزمایش را دارد ولی در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ نمونه‌گیری در آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا این تعداد را افزایش دهیم، اضافه کرد: هر چه انجام آزمایشات و بیماریابی کرونا تقویت شود، کنترل این بیماری سهل تر و بهبودی تسریع می‌شود.

مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی با اشاره به اینکه تمامی نمونه‌های ارسالی از مراکز مختلف بهداشتی درمانی شهرستان‌های استان در این آزمایشگاه انجام می‌شود، افزود: این تنها آزمایشگاه تشخیص کرونا در کردستان است که نمونه‌های ارسالی در همان روز کمتر از ۱۲ ساعت اعلام نتیجه می‌شود.

عبدی تاکید کرد: اوایل اسفند ۹۸ با شیوع کرونا در استان، مجوز این آزمایشگاه در کردستان به‌عنوان یازدهمین مرکز تشخیص درمیان ۱۶۰ مرکز تشخیص بیماری کرونا در سراسر کشور از سوی وزارت بهداشت صادر و بلافاصله اولین سری از نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا پذیرش شد.

وی با بیان اینکه تشخیص در این آزمایشگاه بر پایه آخرین گایدلاین‌های منتشرشده توسط سازمان بهداشت جهانی صورت می‌گیرد، یادآور شد: در هر سری کاری آزمایشگاه توان انجام ۱۴۰ تست را دارد و ظرفیت کاری روزانه آزمایشگاه حداقل ۶۰۰ تست است.

عبدی گفت: از زمان راه‌اندازی آزمایشگاه در استان تاکنون ۶ هزار و ۶۶۱ تست انجام شده که مثبت یا منفی بوده‌اند و تمامی نتایج در همان روز پذیرش و کمتر از ۱۲ ساعت گزارش شده‌ است.

مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی و مسوول آزمایشگاه کرونای استان کردستان افزود: این آزمایش برای افرادی انجام می‌شود که یا کم علامت بوده و یا با افراد مبتلا به کرونا در تماس هستند، تا بتوانیم از این طریق مبتلایان بی علامت و کم علامت کرونا را در استان شناسایی کنیم.

عبدی یادآور شد: هدف از شناسایی این افراد، قرنطینه و ایزوله کردن آنهاست تا از این طریق بتوانیم به نحو موثری بیماری را در سطح جامعه کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه با ادامه ترددهای غیرضروری با افزایش مبتلایان مواجه می‌شویم و مردم باید بدانند که کرونا هنوز در سطح جامعه جولان می‌دهد، افزود: شهروندان باید مراقبت‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند ولی این روزها همانند شرایط عادی تردد می‌کنند و این امر می‌تواند زنگ خطری برای جامعه باشد و با ادامه این روند افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تا ظهر جمعه ۲۶ اردیبهشت در مجموع ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار