عبدالحسین اکبری با اشاره به کاهش سطح زیرکشت سیب‌زمینی در مزارع این شهرستان، خاطرنشان کرد: کشت سیب‌زمینی از ۷۵۰۰ هکتار به ۶۰۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده البته این کاهش سطح طی چند سال و به تدریج انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 17 May 2020
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار پیش‌بینی کرد که از ۶۰۰۰ هکتار سطح زیرکشت سیب زمینی در مزارع شهرستان بهار، ۲۸۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

به گزارش ایسنا، اکبری اظهار کرد: با توجه جایگزین کردن کشت‌های کم آب‌بر مثل زعفران و گل محمدی کشت سیب‌زمینی روند کاهشی داشته است به‌طوریکه در سال جاری سطح زیرکشت این محصول در شهرستان بهار ۶۰۰۰ هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۲۸۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود.

وی با اشاره به کاهش سطح زیرکشت سیب‌زمینی در مزارع این شهرستان، خاطرنشان کرد: کشت سیب‌زمینی از ۷۵۰۰ هکتار به ۶۰۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده البته این کاهش سطح طی چند سال و به تدریج انجام شده است.

اکبری در ادامه از مبارزه با سن غلات در ۱۱ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: سطح مبارزه با سن غلات در مزارع شهرستان بهار تاکنون به ۱۱ هزار هکتار رسیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان بهار زیرکشت گندم و جو قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۴۹ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: امسال در سطح ۴۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار گندم آبی و دیم کشت شده و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۷۳ هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شود.

اکبری یادآور شد: کشت جو آبی و دیم در سطح ۱۷ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود ۵۵ هزار و ۸۸۰ تن محصول از این سطح برداشت شود. مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: کشت سایر سبزیجات در ۱۰۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده و برآورد می‌شود ۵۱ هزار و ۸۸۲ تن محصول تولید شود.

وی سطح باغات بارور این شهرستان را ۵۵۰۰ هکتار دانست و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح تقریباً ۴۴ هزار تن محصول باغی تولید شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار