کردستان؛
۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فرسوده برق کردستان نیاز است.
کد خبر: ۸۵۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 17 May 2020

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برای اصلاح سه هزار و ۶۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق و یک هزار و ۳۰۰ دستگاه پُست زمینی و هوایی در این استان، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
هیوا لهونیان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۸ کیلومتر شبکه هوایی فشار متوسط برق فرسوده در استان وجود دارد که یک هزار و ۴۶۰ کیلومتر آن با ۷۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار، نیازمند اصلاح است.
لهونیان با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه هوایی فشار ضعیف برق در استان وجود دارد، افزود: از این رقم یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر با یک هزار میلیارد ریال اعتبار، نیاز به اصلاح دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به وجود ۱۳ هزار و ۶۹ دستگاه پُست زمینی و هوایی برق در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۰۰ دستگاه آن فرسوده بوده و برای اصلاح آن ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
لهونیان افزود: امسال برای اصلاح یک هزار و ۵۱ پست توزیع هوایی و زمینی، ۵۰ کیلومتر خطوط فشار متوسط و ۷۳۰ کیلومتر خطوط فشار ضعیف با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار، برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: رفع حریم نقاط مخاطره‌آمیز در شهر‌ها و روستاها، برطرف کردن ضعف ولتاژ مشترکان و تبدیل شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار برای جلوگیری از سرقت سیم، از مهمترین برنامه‌های امسال شرکت برق است.
در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیش از ۶۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، اداری و عمومی دارد و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت این استان به شبکه سراسری برق متصل هستند.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار