کردستان؛
بیش از ۱۲۷ هزار تن محصول کشاورزی در کردستان فرآوری شد.
کد خبر: ۸۵۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 19 May 2020

فرآوری بیش از 127 هزار تن محصول کشاورزی در استان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته در صنایع تبدیلی این استان، ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ تُن از انواع محصولات کشاورزی فرآوری و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شد.

محمدفرید سپری افزود: هم اکنون در این استان ۱۴۵ واحد فرآوری و صنایع تبدیلی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۴۸۹ شغل مستقیم فعال است که سال گذشته در این واحد‌ها ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ تن انواع محصولات کشاورزی فرآوری شده است.

سپری گفت: این میزان محصول فرآوری شده شامل هشت هزار و ۳۰۲ تن محصولات باغی، ۲۷ هزار و ۶۴۰ تُن محصولات دام و طیور و ۹۱ هزار و ۷۱۰ تُن محصولات زراعی بوده که موجب اشتغالزایی مستقیم ۳۶۲ نفر نیز شده است.

سپری یادآور شد: اهمیت صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی به لحاظ ایجاد ارزش افزوده، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی، امنیت غذایی و تولید مواد غذایی سالم برکسی پوشیده نیست و یکی از حلقه‌های مهم توسعه کشاورزی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با همکاری بانک‌های عامل استان ۴۷۹ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال تسهیلات با هدف ایجاد ۴۰۹ شغل جدید به واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی این استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این میزان تسهیلات ۱۰۰ هزار و ۶۶۳ تن محصول فرآوری شده تولید خواهد شد، اظهار داشت: این میزان تسهیلات شامل ۴۲۸ میلیارد و ۷۵۰ تسهیلات احداث واحد‌ها و ۵۰ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش است.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار