معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان :
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، ورود کارآفرینان به عرصه ایجاد زنجیره ارزش از آموزش تا بازاریابی و حتی صادرات را در رفع بیکاری در این مناطق، بسیار موثر دانست.
کد خبر: ۸۵۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 19 May 2020

کارآفرینان در عرصه ایجاد زنجیره ارزش ورود کنند 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، ورود کارآفرینان به عرصه ایجاد زنجیره ارزش از آموزش تا بازاریابی و حتی صادرات را در رفع بیکاری در این مناطق، بسیار موثر دانست.

خالد جعفری امروز(30 اردیبهشت) در جلسه کارگروه ارتقاء اقتصادی و مشارکت های مردمی ستاد بازآفرینی استان، لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه ها در راستای ایجاد اشتغال و ارتقاء معیشت ساکنان محلات حاشیه نشین شهرهای استان را یادآوری کرد.

وی با اشاره به اعتبارات ۵۳ میلیارد تومانی ستاد بازآفرینی استان در سال ۹۷، افزود: طی چند سال گذشته، علیرغم مشکلات مالی کشور، اعتبارات نسبتاً مناسبی در این زمینه در استان هزینه شده و به لحاظ فرهنگی و آموزشی هم اقدامات خوبی صورت گرفته اما متاسفانه اشتغال مورد نظر ایجاد نشده است.

جعفری در این خصوص بیان کرد: محلات مختلف شهرهای استان به لحاظ بافت اجتماعی و نیاز اشتغال، تفاوت زیادی با هم دارند لذا باید اشتغال مناسب هر منطقه شناسایی و آموزش ها در راستای ایجاد اشتغال، هدفمند شوند.

معاون اقتصادی استاندار، با اذعان به اینکه بخش زیادی از بیکاری و مشاغل کاذب، مربوط به محلات حاشیه نشین است، متذکر شد: اگر نتوانیم شغل ایجاد کنیم، این مناطق به بزرگترین معظل استان تبدیل خواهند شد.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: در کردستان ظرفیت های فراوانی وجود دارد که با کمی تلاش بیشتر می توانیم تغییرات بزرگی ایجاد کنیم بنابراین لازم است تسهیلات در اختیار را به سمت و سوی ایجاد مشاغل خانگی هدایت کنیم.

وی ورود کارآفرینان به عرصه ایجاد زنجیره ارزش از آموزش تا بازاریابی و حتی صادرات را در رفع بیکاری در این مناطق، بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: ما باید راه هایی پیدا کنیم که تسهیلات به دست افرادی برسد که می توانند شغل ایجاد کنند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار