فیلم کوتاه «کوه» به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری از تولیدات حوزه هنری استان ‌کردستان به سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه هامبورگ آلمان راه پیدا کرد.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 20 May 2020

 «کوه» کردستان به آلمان رسید

فیلم کوتاه «کوه» به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری از تولیدات حوزه هنری استان ‌کردستان به سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه هامبورگ آلمان راه پیدا کرد.

جشنواره فیلم هامبورگ که سی و ششمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از معتبرترین و مهمترین جشنواره های جهانی در زمینه فیلم کوتاه محسوب می‌شود که مختص فیلم‌های کوتاه تا ۳۰ دقیقه است و در این دوره در بخش موضوعی خود با عنون «سه دقیقه به سرعت» فیلم‌های کوتاه کمتر از سه دقیقه را نیز داوری کرده است.

فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای «کوه» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان روایتگر رویای یک پسربچه کولبر در دامنه یک کوه بوده و این فیلم پیش از این در هفت جشنواره بین المللی دیگرحضور داشته و به نمایش در آمده است.

جشنواره هامبورگ که قرار بود از ۱۳ تا ۱۹ خرداد در هامبورگ برگزار شود، بخاطر ویروس کرونا به تعویق افتاد و قرار است روزهای ٦ تا ٩ نوامبر سال جاری (۱۶ تا ۱۹ آبان) برگزار شود.

تیمور قادری متولد ۱۳۶۹ شهرستان کامیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی است که در زمینه فیلم‌های کوتاه و مستند فعالیت می‌کند و در بیش از ۳۰۰ جشنواره داخلی و خارجی نیز حضور داشته است.

آثار این کارگردان جوان کردستانی تاکنون بیش از ۵۰ جایزه داخلی و بین المللی را کسب کرده است و ۲ بار جایزه جشنواره خوارزمی برای مجموعه داستان‌های «تابستان سرد و آدرسی که من گم شده ام» را بدست آورده است.

تیمور قادری از سال ۸۶ و در سن ۱۶ سالگی با ساخت فیلم کوتاه «مجوز» که برنده تندیس طلایی جشنواره کودکان شد، کار فیلمسازی را آغاز کرد.

از جمله آثار این فیلمساز می توان به فیلم های «می‌خورد بر بام خانه، آغوش، توت، چیدن سپیده دم» و مستند «گاندو» که در سیستان و بلوچستان تهیه کرده، اشاره کرد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار