سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از دستگیری و بازداشت سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی این شهرستان با حکم قضایی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 20 May 2020

عاملان قطع درختان جنگلی مریوان دستگیر شدند 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از دستگیری و بازداشت سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی این شهرستان با حکم قضایی خبر داد.

آزاد نامداری روز چهارشنبه در این گفت و گو اظهار داشت: در پی گزارش همیاران طبیعت و گشت زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه‌های جنگلی سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که با صدور حکم جلب متخلفین دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا آمار تخریب،‌ تصرف و قلع و قمع درختان جنگلی و غارت منابع طبیعی در مریوان افزایش یافته است، افزود: با دستگیری این سه متخلف تعداد متخلفان بازداشت شده در این شهرستان در مدت سه ماه اخیر به ۳۵ نفر رسید.

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان یادآور شد: در این مدت علی رغم خطرات ناشی از ویروس کرونا ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به صورت مستمر از عرصه‌های منابع طبیعی بازدید و سرکشی کرده و برای بیش از ۵۰ نفر حکم بازداشت صادر شده است.

وی اضافه کرد: ماموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی با همکاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان در ورودی شرقی شهرمریوان براساس گزارش مردمی موفق به توقیف یک دستگاه وانت سایپا حامل محموله ذغال قاچاق شدند که با دستور قاضی تعزیرات حکومتی خودرو توقیف و محموله ضبط شد.

نامداری از مردم طبیعت دوستان همیاران طبیعت و انجمن‌های مردم‌نهاد خواست ضمن مشارکت فعال در حفاظت از منابع طبیعی گزارشات تخریب و تصرف قطعه چوب درختان جنگلی و خودرو آتش سوزی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان یادآور شد: عملیات مبارزه با آفت کرم جوانه خوار بلوط در جنگل های شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: اجرای این عملیات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس با استفاده از محلول بیولوژیکBT در سطح ۴۰۰ هکتاراز جنگلهای مریوان اجرا می شود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار