کد خبر: ۸۵۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 22 May 2020

قانون مناطق آزاد ظرفیتی برای توسعه مناطق آزاد است

تابناک/ استاندار گیلان گفت: قانون مناطق آزاد به عنوان ظرفیت بسیار خوب می تواند در توسعه هر شهرستانی نقش آفرین باشد به طبع مردم استان از استفاده این قانون برای توسعه استان استقبال خواهند کرد.

ارسلان سالاری امروز در جلسه شورای اداری که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت سوم خرداد و حماسه آفرینی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: رزمندگان گیلانی نیز در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش ویژه داشتند.

وی با اشاره به درپیش بودن روز قدس افزود: روز قدس، زمینه ساز حمایت های مستمر مردم آزادیخواه و مسلمان از ملت ستمدیده فلسطین است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هفت دهه از ظلم ستیزی صهیونیسم بر ملت مظلوم فلسطین می گذرد، گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده ناشی از کرونا راهپیمایی روز قدس در استان برگزار نخواهد شد و از همگان درخواست دارم از سخنرانی مقام معظم رهبری در این روز که بصورت مستقیم از صداوسیما پخش خواهد شد بهره لازم را ببرند.

زارع با اشاره جلوه های زیبایی از همدلی و همیاری مردم گیلان در اجرای طرح مواسات در استان گفت: مرحله سوم اجرای طرح مواسات همزمان با عید فطر به نحو شایسته در استان برگزار خواهد شد.

وی یکی از مهمترین دستور جلسه شورای اداری استان را تقدیر و تشکر از ماموریت نمایندگان مجلس دهم عنوان و تصریح کرد: اهتمام به انجام وظایف برای رفع مشکلات مردم در راس کار نمایندگان می باشد و تعامل خوبی از نمایندگان مجلس دهم شاهد بودیم.

استاندار گیلان بر استفاده از تجارب نمایندگان در پیشبرد امور تاکید کرد و افزود: از هفتم خرداد نمایندگان مجلس یازدهم فعالیتشان را در راستای رفع مشکلات مردم آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد فعالیت های بانک محوری را به سمت سرمایه گذاری سوق دهد افزود: آزادسازی سهام عدالت یکی از این برنامه هاست که جمعیت قائل توجهی از آن بهره هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشت برنج در تامین مالی مردم و از محصولات استراتژیک استان بشمار می آید، ادامه داد: افزایش سهم مکانیزاسیون موجب افزایش بهره وری در این بخش خواهد شد و باید تلاش های لازم برای تحقق این امر با جدیت دنبال شود.

زارع با بیان اینکه 90 درصد محصول تولیدی صنعت چای در گیلان تولید می شود، گفت: خوشبختانه امسال رکورد خرید برگ سبز چای در یک روز شکسته شده و 4200 تن برگ سبز چای در یک روز خریداری شد.

وی با تاکید بر تسریع طرح های نیمه تمام که از اولویت های استان است گفت: انتظار ما از مدیران گام برداشتن در مسیر شعار و تلاش برای تحقق جهش تولید در دستگاه های مربوطه است.

استاندار گیلان تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران دستگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در راستای تکریم ارباب رجوع به صورت حضوری و تلفنی با مردم در ارتباط بوده و مشکلات آنها را حل کنند.

زارع بر ضرورت جلسات مستمر و تنظیم بازار در شرایط اقتصادی ناشی از کرونا تاکید کرد و گفت: با تشدید نظارت ها باید جلوی سو استفاده ها گرفته شود.

وی با اشاره به قانون توسعه مناطق آزاد و مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: قانون مناطق آزاد به عنوان ظرفیت بسیار خوب می تواند در توسعه هر شهرستانی نقش آفرین باشد به طبع مردم استان از استفاده این قانون برای توسعه استان استقبال خواهند کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش وسعت منطقه آزاد ضرری را برای مردم انزلی نخواهد داشت یادآور شد: باید از این ظرفیت در راستای اشتغال، تولید و درآمد مردم این شهرستان استفاده شایانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار