مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: حجم مخزن سد گلابر نسبت به سال گذشته ۲.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 26 May 2020

حجم سد گلابر ۲.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت 

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: حجم مخزن سد گلابر نسبت به سال گذشته ۲.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مهندس علی عباسی روز سه شنبه در این گفت و گو با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد حجم سد گلابر پر است، افزود: امسال ورودی آب به سد، ۱۸.۵میلیون مترمکعب بود که این میزان نسبت به سال‌های۹۷ و ماقبل آن حدود ۳ برابر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار و۴۰۰ هکتار از اراضی روستاهای جوقین، خانجین، خانقاه، ینگی‌کند الماسی، زرین آباد و گلابر علیا و سفلی از طریق شبکه آبیاری تحت فشار، از آب این سد سیراب می‌شوند.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بخشی از آب شرب ۵ روستا و کارخانه پتروشیمی و آندیا فولاد از سد گلابر تامین می‌شود.

گلابر یکی از چهار سد مهم استان زنجان محسوب می شود که در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان زنجان، ۵کیلومتری شهرستان ایجرود و ۳ کیلومتری روستای گلابر بر روی رودخانه سجاسرود احداث شده‌ که با حجم مخزن ۸۰ میلیون مترمکعب برای حدود یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

جلوگیری از حفاری غیرمجاز سه حلقه چاه و انسداد یک حلقه چاه غیرمجاز در خدابنده

مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده، گفت: یک دستگاه حفاری غیرمجاز در روستای چریکلو بخش افشار توقیف و از ادامه حفاری غیرمجاز ۲ حلقه چاه دیگر در روستای ورجوشان بخش مرکزی ممانعت شد.

مهندس کریم خدایی اظهار داشت: یک حلقه چاه غیرمجاز عمیق نیز در اراضی روستای بولاماجی بخش سجاسرود پُر و مسلوب المنفعه شد.

وی یادآورشد: با پُر کردن چاه مذکور و جلوگیری از حفاری چاه‌های دیگر، سالانه ۳۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی خواهد شد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار