معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه حدود 8200 هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب‌زمینی می‌رود که در سال زراعی جاری تاکنون حدود 350 هکتار کشت شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به میانگین سالانه برسد.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 26 May 2020

 کشت سیب‌زمینی در سطح 8200 هکتار از اراضی کردستان

حیدر مرادی در این گفت‌وگو اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع استان کردستان با تنوع بیش از 20 محصول زراعی و جالیزی انجام می‌شود.

وی افزود: سالانه حدود 100 هزار هکتار انواع حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در استان کردستان کشت می‌شود که در سال زراعی جاری تا کنون حدود 38 هزار هکتار کشت نخود داشتیم که البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در سطح 100 هزار هکتار از اراضی استان انواع حبوبات کشت شود.
معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی دیگر از محصولات زراعی استان ذرت دانه‌ای است که بیشترین سطح زیر کشت آن مربوط به شهرستان کامیاران است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری تا امروز حدود 600 هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم این رقم به حدود یک هزار و 300 هکتار برسد.

مرادی گفت: گلرنگ دیم یکی دیگر از محصولات زراعی بهاره است که تا امروز در سطح 120 هکتار از اراضی استان کردستان کشت شده است.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه حدود 8 هزار و 200 هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب‌زمینی می‌رود که در سال زراعی جاری تاکنون حدود 350 هکتار کشت شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به میانگین سالانه برسد.

وی همچنین با اشاره به کشت چغندرقند در حدود 600 هکتار از اراضی استان اضافه کرد: کشت چغندرقند یکی دیگر از محصولات زراعی استان است که بیشتر از 90 درصد آن در شهرستان سقز کشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح یک هزار و 500 هکتار از اراضی استان این محصول کشت شود.

وی گفت: خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد بودیم و اثر و نقش بسزایی در افزایش عملکرد و تولید زراعت‌های پاییزه استان دارد، اما این بارندگی‌ها برای تهیه بستر، کشت و بذرکاری محصولات زراعی بهاره وقفه ایجاد کرده و تا حدی کشت محصولات زراعی بهاره با تأخیر مواجه شده است، انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده با توجه به برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته کشت محصولات زراعی بهاره به سطوح و برنامه‌های مورد نظر برسد.

منبع/ فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار