درختان به منزله ریه‌های شهری تلقی می‌شوند و نقش مهمی در سلامت تک تک شهروندان دارند که البته اکنون نیز این مهم بر هیچکدام از شهروندان پوشیده نیست.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 26 May 2020

تیشه بر ریشه درختان کهن شهری 

یکی از مهمترین زیرساخت‌های اجتماعی شهری کاشت درختان در فضای سبز است.

درختان به منزله ریه‌های شهری تلقی می‌شوند و نقش مهمی در سلامت تک تک شهروندان دارند که البته اکنون نیز این مهم بر هیچکدام از شهروندان پوشیده نیست.

اما طبق مشاهدات، سطح شهر کامیاران طی چند روز پیش شاهد قطع درختان تنومندی که سال‌ها در بلوار امام جا خوش کرده و در زمستان جلوه‌ای زیبا و در تابستان سایه‌ای مطبوع را برای شهروندان داشته، بوده است.

شاید در ابتدا فکر کنید که افرادی سودجو اقدام به قطع این درختان کرده‌اند اما شهرداری کامیاران خود مسئول قطع درختان سبز خرامان بلوار امام بوده‌ و البته جای سوال دارد که چرا شهرداری که وظیفه نگه‌داری و ایجاد فضاهای سبز شهری را دارد اقدام به این کار کرده است.

تیشه بر ریشه درختان کهن شهری 

ولی وفایی شهردار کامیاران، با بیان اینکه مسئولان فضای سبز شهرداری کامیاران در گذشته درختان ناهمگون و نامرتب کاشته‌اند اظهار کرد: بیشتر درختان بلوار امام خشک بود و نامرتب کاشته شده بودند که تصمیم بر قطع آن‌ها گرفته شد.

وی افزود: شهرداری برای جایگزین کردن درختان قطع شده اقدام به کاشت کاج‌های چهارفصل کرده است.

شهردار کامیاران تصریح کرد که کاشت درختان کاج در بلوار امام در آینده نمای زیبایی به شهر خواهد داد.

وی در جواب اینکه تعداد زیادی از درختان سن زیادی داشته و کاملا سالم بودند عنوان کرد: به دلیل غیرهمگون بودن و عدم فاصله مناسب اقدام به قطع درخت‌ها کرده‌ایم.

وفایی با بیان اینکه درختان قدیمی بلوار امام چهره زیبایی برای شهر کامیاران نداشت خاطرنشان کرد: مردم شهر کامیاران شایسته بهترین خدمات هستند.

شهردار کامیاران در پایان یادآور شد: شهر کامیاران باید به سمتی حرکت کند که مردم تغییرات را در آن احساس کنند و در بلند مدت مردم خواهند فهمید که چه اقدام بزرگی در راستای قطع درختان بلوار امام و جایگزین کردن آن‌ها با نهال‌های کاج انجام شده است.

تیشه بر ریشه درختان کهن شهری 

در خصوص اقدام اخیر شهرداری کامیاران از تعدادی از مردم این شهر سوال شد؛ حمید که خود اهل کامیاران است اعتقاد دارد که قطع درختان چندین ساله و جایگزین کردن آن‌ها با نهال‌های جوان نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد که مسئولان شهرداری با توجه به امکانات خود و استفاده از متخصصین می‌توانستند نسبت به جابه‌جایی درختان چندین ساله بلوار امام اقدام کنند.

حامد نیز اقدام اخیر شهرداری را غیر قابل توجیه می‌داند و معتقد است این کار تنها پشیمانی از بریدن تعداد زیادی درخت را در آینده برای مردم و مسئولان شهر کامیاران در پی دارد.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار