مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از اهدا احکام پنج امین موقوفه در استان خبر داد و گفت: از این به بعد مدیریت موقوفات به این افراد امین واگذار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 27 May 2020

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از اهدا احکام پنج امین موقوفه در استان خبر داد و گفت: از این به بعد مدیریت موقوفات به این افراد امین واگذار می‌شود.

حجت الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در جلسه اهداء احکام امین موقوفات استان کردستان اظهار داشت: در قرآن کریم ۴۰ بار نام امین به عنوان صفات پیامبران ذکر شده و این نشان از اهمیت و جایگاه امانتداری در دین مبین اسلام است.

وی اضافه کرد: بزرگترین خصیصه وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) قبل از مبعث امانتداری ایشان بوده و این صفت در بین امان و اولیاء خداوند نیز بار ز بوده است تا جایی که قرآن کریم در آیه هشت سوره مومنون می‌فرماید:مومن واقعی کسی است که امین باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان با اشاره به اینکه صداقت و امنتداری دو خصلت امین موقوفه است، افزود: شخص امین این موضوع را باید بداند که هیچ حق الناسی به اندازه وقف سخت نیست زیرا که در وقف هم حق خدا وجود دارد ،هم حق واقف و هم حق موقوف العلیهم یعنی اشخاصی که واقف برای ایشان وقف کرده است.

کاروند یادآور شد: موقوفات بزرگی در استان کردستان سینه به سینه حفظ شده اند و اینک به دست ما رسیده اند و این مهم نشان از اعتقاد و احترام مردم این دیار به املاک و اراضی موقوفه دارد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح امین موقوفات برای نخستین بار در سال جاری در استان کردستان هم به اجرا درآمده است که تاکنون امورات مربوط به دو موقوفه در سنندج، و یک موقوفه در هر یک از شهرهای سقز، بیجار و مریوان به امین موقوفه واگذار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: برای ۶ موقوفه کردستان امین موقوفه تعیین شده که تاکنون حکم پنج نفر آنها صادر شده است و حکم یک نفر باقی مانده که با صدور آن فعالیت این فرد هم آغاز می شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار