کد خبر: ۸۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 29 May 2020

سرانه فضای سبز اسالم کمتر از میانگین کشوری است

شهردار اسالم گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند اسالم ۲.۷۲ مترمربع مجموع فضای سبز شهری ۲۹ هزار و ۹۲۵ متر مربع است که از این مقدار ۱۶ هزار و ۵۳۵ متر مربع شامل چهار پارک این شهر می‌شود.

تابناک/ شهر اسالم چهار پارک دارد، که شامل پارک جنگلی شهرک ویلایی، پارک کودک، پارک پیاده روی اسالم و پارک پیاده روی خلیف‌آباد است.

وی افزود: به منظور زیباسازی فضای سبز شهری سالانه دو مرتبه حدود ۵۰۰ جعبه انواع گل‌های فصلی خریداری و تعدادی نیز در خزانه شهرداری تولید می‌شود.

مدیریت شهری اسالم اضافه کرد: شهرداری این شهر از سال گذشته تاکنون برای خرید گل و گیاه پنج میلیون و ۹۴ هزار ریال و در مجموع برای فضای سبز شهری بالغ بر ۲۵۹ میلیون و۷۲۳ هزار ریال هزینه صرف کرده است.

قوی پنجه یادآور شد: از سال گذشته تاکنون تعداد ۱۲۰ اصله نهال انجیلی و یکصد اصله نهال عنبر سائل خریداری و در فضای سبز شهری اسالم کاشته شده است.

وی ادامه داد: آبیاری فضای سبز شهر اسالم به صورت سنتی با استفاده از کامیون، تانکر آبپاش و موتور پمپ انجام می‌شود.

شهردار اسالم افزود: هرس و فرم دهی درختان در چند نوبت از سال انجام می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخ‌های زائد و خشکیده مزاحم برای تردد شهروندان، خودروهای عبوری و کابل‌های برق است و سمپاشی فضای سبز شهری در صورت شیوع آفات و حشرات مزاحم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حدود چهار نفر نیروی شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری اسالم تلاش می‌کنند.

قوی پنجه، با تاکید بر اینکه مدیریت شهری اسالم در این مدت نگاه ویژه ای به فضای سبز شهری داشته و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، افزود: ساخت یک فضای ۶۰۰ متری به عنوان گلخانه شماره دو، فنس کشی بخش بزرگی از پارک جنگلی با حدود ۱۴ هزار متر مربع، تأمین روشنایی و افتتاح فاز نخست این پارک از اقدامات شهرداری اسالم در فضای سبز شهری محسوب می‌شود.

شهردار اسالم، با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان بخش دیگری از پارک طرح گردشگری در دست پی گیری و اقدام است. افزود: در حال حاضر طرح ساحلی آلالان با فضایی در حدود ۵۰۰ هزار متر مربع وسعت در فصول مختلف سال به ویژه بهار و تابستان میزبان بسیاری از شهروندان و مسافران است.

شهر اسالم با ۱۱ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار