فرماندار ملکشاهی:
فرماندار ملکشاهی از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث کتابخانه مرکزی شهر ارکواز خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت بنیاد مستضعفان احداث می شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 01 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد تاسمه  افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه در شهرستان توسعه فضای کتابخانه ای ضرورتی انکار ناپذیر است و لازم است چندین فضای مناسب کتابخانه در شهرها و مناطق روستایی ملکشاهی احداث شود.

وی افزود: علی رغم اینکه کتابخانه عمومی شهر ارکواز هم اکنون از لحاظ منابع علمی غنی و دارای کتاب های ارزشمندی بوده اما به دلیل موقعیت و مکان نامناسب شهری از استقبال چندانی برخوردار نیست و همین سرانه مطالعه و مراجعه به کتابخانه را به شدت کاهش داده است.

فرماندار ملکشاهی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی امسال با مشارکت بنیاد مستضعفان آغاز می شود، یادآور شد: این کتابخانه در زمینی با مساحت مناسب در محل پارک ورودی شهر ارکواز احداث خواهد شد.

توسعه فضاهای کتابخانه عمومی در شهرستان ملکشاهی یکی از نیازهای فرهنگی و علمی این شهرستان است و درحال حاضر ۲ کتابخانه عمومی در شهر ارکواز و مهر تنها فضاهای است که فاقد استانداردهای لازم است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار