رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۹ هزار تن نهاده دامی و طیور و ۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی وارد استان شده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 01 June 2020

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۹ هزار تن نهاده دامی و طیور و ۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی وارد استان شده است.

محمدفرید سپری در جلسه کارگروه داخلی تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان کردستان، اظهار داشت: در سال جدید مجموعه جهاد کشاورزی برنامه خاصی برای تحقق شعار جهش تولید در استان دارد و لازمه این امر تأمین نهاده‌های کشاورزی اعم از دام و طیور، سم و کودهای شیمیایی در استان است.

وی در زمینه سهمیه نهاده‌های دامی تخصیص داده شده به استان، افزود: از ابتدای سال تا اکنون ۱۰ هزار و ۷۰۳ تن ذرت، ۹ هزار و ۹۳۳ تن کنجاله سویا و سه هزار و ۸۴ تن جو به استان تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: از سهمیه‌های تخصیص داده شده تاکنون هشت هزار و ۴۱۷ تن ذرت، هشت هزار و ۶۶۲ تن کنجاله سویا و حدود دو هزار و ۲۴۹ تن جو وارد استان شده است.

سپری یادآور شد: خوشبختانه مصرف دان آماده در مرغداری‌ها به یک فرهنگ در استان تبدیل شده و ما باید در راستای این مهم گام برداریم و از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور در راستای تولید پایدار حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان در حد نرمال قرار دارد، بیان کرد: به لحاظ ذخیره سازی استراتژیک نهاده‌های دام و طیور در استان، درصدد افزایش این نهاده‌ها در استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر به طور میانگین در استان ماهانه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و هفت هزار تن کنجاله سویا نیاز داریم که تاکنون با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، با تخصیص‌های وزارت متبوع و تلاش و همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و تشکل‌ها توانسته ایم حداقل نیازمندی‌های صنعت دام و طیور استان را تأمین کنیم هر چند که سهم کمی بوده و پیگیر افزایش آن هستیم.

سپری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا اکنون بیش از ۲۱ هزار تن عمدتاً کودها شیمیایی اوره وارد استان شده، اظهار داشت: در زمینه تأمین کود فسفاته و پتاسه به جهت وارداتی بودن آن، در کشور مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم به زودی این موضوع در سطح ملی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد کود اوره مورد استفاده در کشور تولید داخلی است، افزود: توزیع کود شیمیایی در سطح استان به خوبی پایش شده و از این به بعد هم پایش ها به صورت مستمر و دقیق‌تر صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به واردات مواد تکنیکاله با ارز دولتی توسط شرکت‌های وارد کننده و تولیدکننده، ادامه داد: با گران فروشی و هرگونه افزایش قیمت سموم برخورد و متخلفین به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

منبع/ روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار