منصور ستوده با بیان اینکه به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنیم باید نقاطی که رودخانه‌ها را آلوده می‌کنند، شناسایی و برطرف شود، تصریح کرد: متأسفانه در برخی نقاط فاضلاب به داخل رودخانه‌ها رها شده که این موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع در منطقه می‌شود و مردم به شهرداری درخواست پوشاندن رودخانه می‌دهند در حالیکه اگر رودخانه‌ای پوشانده شود در هنگام بارندگی نمی‌تواند سیلاب را از خود عبور دهد بنابراین پیشنهاد ما این است که در بالادست رودخانه‌ها شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 07 June 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه به لحاظ علمی و فنی نباید رودخانه‌ها پوشانده شوند، گفت: ۷۰ درصد از رودخانه‌های همدان پوشانده شده است در حالیکه شرکت آب منطقه‌ای خیلی موافق پوشاندن رودخانه‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، ستوده با تأکید بر اجرای راهکار‌های ایمنی و جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها، اظهار کرد: رودخانه‌ها شریان‌های حیاتی هستند که باید باز باشند تا اکوسیستم منطقه را حفظ کرده و فضای پاکی در منطقه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنیم باید نقاطی که رودخانه‌ها را آلوده می‌کنند، شناسایی و برطرف شود، تصریح کرد: متأسفانه در برخی نقاط فاضلاب به داخل رودخانه‌ها رها شده که این موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع در منطقه می‌شود و مردم به شهرداری درخواست پوشاندن رودخانه می‌دهند در حالیکه اگر رودخانه‌ای پوشانده شود در هنگام بارندگی نمی‌تواند سیلاب را از خود عبور دهد بنابراین پیشنهاد ما این است که در بالادست رودخانه‌ها شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شود.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای به دنبال کیفیت آب است تا رودخانه‌ای آلوده نشود که بخواهیم رودخانه را بپوشانیم چراکه پوشاندن رودخانه‌ها به صلاح نیست بلکه باید حریم رودخانه‌ها را جدا کنیم.

ستوده با اشاره به اینکه ۷۰ درصد رودخانه‌های همدان پوشش داده شده است، یادآور شد: بخشی از رودخانه‌ها ناگزیر پوشانده شده است، اما در مجموع با پوشاندن رودخانه‌ها موافق نیستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از کاهش ۲۴ درصدی بارندگی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری ۴۵۷ میلی‌متر بارندگی در استان رخ داده که نسبت به سال گذشته که ۶۰۲ میلی‌متر بارش بوده است ۲۴ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه براساس آمار بلندمدت ۳۴۵ میلی‌متر بارش در استان رخ داده است، اظهار کرد: میزان بارش‌های امسال نسبت به آمار بلندمدت افزایش ۳۳ درصدی دارد.

ستوده با اشاره به اینکه سرریز سد اکباتان از امروز قطع شده است، گفت: حجم سد اکباتان ۳۴ میلیون مترمکعب است که ۱۰۰ درصد حجم آن پر است و ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب برداشت می‌شود.

وی افزود: سد آبشینه در حال حاضر دارای پنج میلیون مترمکعب است که فعلاً برداشتی از این سد انجام نمی‌گیرد. سد شیرین سو نیز دارای ۴.۳ میلیون مترمکعب آب بوده که ۹۶ درصد از حجم سد را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد شنجور رزن دارای ۲.۵ میلیون مترمکعب آب است، یادآور شد: سد کلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب آب دارد که ۹۷ درصد از حجم مخزن سد پر است.

وی با اشاره به اینکه سد نعمت آباد دو میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: تلاش داریم امسال بخش عمده‌ای از این سد را امسال به اتمام برسانیم البته زمان دقیق آن مشخص نیست، اما قطعاً امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ستوده از پلمب ۴۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۴۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پلمب شده که این باعث جلوگیری از برداشت ۲۷۵ مترمکعب آب شده است.

وی با بیان اینکه تعهد امسال استان همدان پلمب ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۰۰ حلقه چاه با صرفه جویی ۳.۲ میلیون مترمکعبی پلمب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از نصب ۴۷۸۶ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان خبر داد و گفت: بیشترین کنتور مربوط به بخش کشاورزی و مابقی به آب شرب و صنعت اختصاص داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار