مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۶۰ واحد صنفی متخلف از پروتکل های بهداشتی کرونا در این استان تاکنون پلمب شده اند و در ایام پیش رو، نظارت ها و برخورد با متخلفان تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 08 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین فروزان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده مواردی که سلامت عامه مردم را تهدید می‌کند سرپیچی از تخلفات بهداشتی به حساب می آید.
وی افزود: مواردی مانند عدم رعایت وسایل حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش توسط مردم در مکان‌های عمومی یا عرضه مواد غذایی توسط متصدیان فروشگاه‌ها بدون استفاده از ماسک و دستکش در صورتی که افراد حاد و مشکوک مراجعه می‌کنند همه از موارد تخلفات بهداشتی است.
مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی  ۱۴۰ بازرس در استان کار بازرسی و نظارت را انجام می‌دهند.
فروزان ابراز داشت: موارد تخلف در این حوزه بسیار زیاد بوده و به طور مکرر واحدهای متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، پلمب روزانه واحدهای متخلف در دستور کار است.
وی تاکید کرد: با این گونه اصناف ناچار به برخورد هستیم اما این بازرسی ها جواب‌گوی رشد کرونا نیست و نیاز است تمامی مردم، اصناف، بازاریان و متولیان همه در رعایت اصول بهداشتی کمک کنند.
مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این بازرسی‌ها مشترک با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی استان، اتاق اصناف،  بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می گیرد.
فروزان افزود: تاکنون ۳۶ هزار مورد بازرسی از اصناف استان انجام گرفته است که ۷۶۰ واحد به دلیل داشتن تخلفات بهداشتی پلمب، یکهزار و ۵۰۰ واحد به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
وی بیان کرد: محدودیت هایی در زمینه این بازرسی ها وجود دارد و نمی‌توان به منظور رعایت الزامات بهداشتی یک بازرس را ۲۴ ساعته در یک مکان نگه داشت،بنابراین نیاز به کار فرهنگی در این راستا به شدت احساس می‌شود.
به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۸۱ نفر رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار