منصور رضوانی جلال اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی استان و نیز توسعه کشاورزی حفاظتی در راستای مدیریت مصرف آب و ایجاد ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان و جلوگیری از هدر رفت آن‌ها را از ویژگی‌های ممتاز کشاورزی استان همدان برشمرد.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 08 June 2020
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: سیستم آبیاری نوین در ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان اجرا شده است.

به گزارش مهر، رضوانی جلال با بیان اینکه تقویت بخش کشاورزی راهی مطمئن در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان همدان است به در پیش بودن هفته جهاد کشاورزی اشاره و عنوان کرد: استان همدان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و علی رغم داشتن ۱.۲ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه افزود: این بخش ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: همچنین بخش کشاورزی استان همدان ۴.۵ درصد از تولیدات و ۳.۴ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

منصور رضوانی جلال گفت: بخش کشاورزی در استان همدان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار، ۶۹۲ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی به تفکیک ۶۱۹ هزار هکتار زراعی و ۷۷.۵ هزار هکتار باغی و ۲۹۳ هزار هکتار آیش با تولید سالانه قریب به ۴.۹ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیور در سطح کشور تاکید و عنوان کرد: همدان دارای تولید سالانه حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است.

رضوانی جلال اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی استان و نیز توسعه کشاورزی حفاظتی در راستای مدیریت مصرف آب و ایجاد ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان و جلوگیری از هدر رفت آن‌ها را از ویژگی‌های ممتاز کشاورزی استان همدان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار