کد خبر: ۸۶۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 10 June 2020

 

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به ضرورت نقش خانواده‌ها در آموزش دانش‌آموزان گفت: استفاده از ظرفیت خانواده‌ها برای ارتقاء آموزش مجازی دانش‌آموزان ضروری است.

 
استاندار گیلان:ظرفیت خانواده‌ها باید برای ارتقای آموزش مجازی دانش‌آموزان به‌کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سال 99 در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: شعار «تعطیلی مدارس تعطیلی آموزش نیست» توسط معلمان و مدیران تحقق یافت که نیاز است از همه فعالان این عرصه قدردانی شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مجموع اقدامات برای جبران تعطیلی کلاس‌های حضوری قابل تقدیر است و راه‌اندازی شبکه شاد کار بزرگی است که در زمانی کوتاه و با فراگیری گسترده توانست خدمات آموزشی ارزنده‌ای را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان توان خرید گوشی هوشمند را نداشتند و شبکه شاد در برخی مناطق نتوانست دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد گفت: کرونا باعث اجرای آموزش مجازی شد اما در حال حاضر نیاز است که از ابزار تکنولوژی در آموزش و پرورش بهره ببریم لذا در تابستان اقدامات مورد نیاز در شبکه شاد انجام دهیم تا این محیط برای دانش‌آموزان جذاب‌تر شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا عزم جدی وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برای تحقق آموزش مجازی دیده می‌شود بیان کرد: در 3 ماه گذشته صدا و سیمای استانی و ملی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان یکی از پیامدهای کرونا را تغییر برخی فرآیندهای زائد و متداول شدن استفاده از بستر فضای مجازی در آموزش عنوان کرد و افزود: تجربه موفق وزارت آموزش و پرورش در این ایام قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ضرورت رفع کاستی‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش و کسب آمادگی برای شروع سال جدید عنوان داشت: هشدارهای سازمان جهانی بهداشت و متخصصان در این‌باره است که کرونا در کوتاه زمان همراه ماست و حتماً باید از فضای مجازی بیشتر بهره ببریم.

زارع با بیان اینکه برخی کلاس‌ها نیاز به حضور فیزیکی دانش‌آموزان ندارد لذا مصوب کنیم که اداره کل آموزش و پرورش با همکاری دستگاه‌های دیگر گسترش آموزش مجازی را دنبال کند خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم در مهرماه 99 بتوانیم در این حوزه جزو استان‌های برتر کشور شویم.

استاندار گیلان استمرار کیفی آموزش را امری بسیار مهم و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: کسب نتایج خوب با اتخاذ برنامه‌ریزی مدون و سنحیده ممکن می‌شود و در این بین الگو قرار دادن استان‌های موفق در حوزه آموزش و پرورش مانند یزد نیاز است لذا باید کاری کنیم خسارت‌های ما در بخش آموزشی به حداقل برسد و موفقیت‌ها شتاب گیرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع بالای کرونا در گیلان نباید دلیل کم‌کاری‌ها شود تصریح کرد: ثبات فعلی موجود در استان گیلان می‌طلبد که زمینه مشارکت و همکاری خانواده‌ها را فراهم کنیم که در فرآیند آموزش در دوران کرونا بیش از دوران قبل از شیوع این ویروس نقش داشتند.

زارع افزود: 239 حوزه اجرایی امتحانات با بیش از 27 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم در گیلان است که با فرآیندهای خوب دیده شده باید امتحانات دانش‌آموزان را به پایان برسانیم و مراقب باشیم که مشکلی در یادگیری دروس خود نداشته باشند و در صورت وجود مشکل، رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان از زمان واگذاری قول پذیرش دانشجو داشته اما پس از گذشت چندین ترم هم‌اکنون خالی از دانشجو است لذا مصوبه مربوط به این موضوع را باید به جدیت پیگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: خرداد ماه مناسبت‌های مختلف ارزش و مذهبی دارد و آموزش و پرورش بر اسلس تقویم اجرایی خود اجرایی می‌کرد اما امسال با توجه به تعطیلی مدارس ضرورت داشت در فضای مجازی فعالیت‌های آموزشی خود را ادامه دادیم.

نادر جهان‌آرای با بیان اینکه فعالیت‌های شبکه آموزشی شاد و برنامه‌های صدا و سیما که به‌صورت ملی و استانی انجام می‌شد را دنبال کردیم گفت: در دهه دوم خردادماه برنامه‌های ویژه‌ای را به‌صورت پراکنده در مدارس و گسترده در فضای مجازی برگزار کردیم و برگزاری جشن الفبا و جشن تکلیف از صدا و سیمای مرکز گیلان بخشی از آن است.

وی با اشاره به اینکه خردادماه موقع امتحانات پایان سال است خاطرنشان کرد: تعطیلی ناخواسته مدارس باعث شد که امتحانات به‌شکل متفاوتی برگزار شود و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده شکل برگزاری امتحانات از لحاظ گوناگون تغییر کرد و امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری و بقیه نیز به شکل مجازی برگزار می‌شود‌.

جهان‌آرای فاصله‌گذاری مناسب دانش‌آموزان در هنگام برگزاری امتحانات حضوری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است افزود: سال‌های گذشته در چند نقطه استان حوزه اجرایی امتحانات برای پایه دوازدهم نداشتیم اما امسال حوزه اجرایی امتحانات را افزایش دادیم که به 239 حوزه در استان رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش باید انجام شود و مدیران موظف به اجرای آن هستند بیان کرد: گیلان تنها استانی است که با پیگیری نمایندگان مجلس پردیس دانشگاه شهید رجایی دارد و باید از این فرصت به‌خوبی بهره گیریم؛ روند افزایش یا کاهش نیروی انسانی در آموزش و پروش جای بحث دارد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه برخی از روسای ادارات آموزش و پرورش گیلان مشکلات مختلفی را مطرح کردند که کمبود فضای دانشگاه فرهنگیان در گیلان یکی از آنها بود و اگر ظرفیت فضای مجازی نبود امکان ارائه آموزش دانشجویان فعلی وجود نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار